اخبارافغانستان

دشمنی آشکار طالبان با سیاست؛ فعالان سیاسی افغانستان به‌طور علنی بازداشت خواهند شد

به‌ دنبال اِعمال ممنوعیت‌های گسترده علیه جریان‌های سیاسی، وزارت عدلیه طالبان هر گونه فعالیت تحت عنوان حزب را غیرقانونی اعلام کرده است.

این گروه که ریاست مربوط به احزاب سیاسی در وزارت عدلیه را لغو کرده، تهدید کرده که کسی بعد از این حق فعالیت سیاسی در افغانستان ندارد. براساس هشدار جدید طالبان، هر گونه موضع‌گیری و حرکت سیاسی از طرف احزاب جرم پنداشته شده و کسانی‌که دست به فعالیت سیاسی می‌زنند بازداشت و زندانی خواهند شد.

همزمان با این اعلام، حکومت طالبان در استان قندهار سه تن را به جرم آنچه فعالیت های سیاسی خوانده شده، به حبس محکوم کرده است. دادگاه عالی افغانستان تحت کنترل طالبان در خبرنامه ای گفته که دو تن از این افراد به 15 سال حبس و دیگری در کنار سی ضربه شلاق به حبس نیز محکوم شده است.
طالبان نه‌تنها فعالیت احزاب سیاسی و فعالان سیاسی را در کشور جرم خوانده‌، بلکه هر نوع فعالیت مدنی و حقوق بشری را نیز با شکنجه، زندان و شلیک استقبال کرده‌ اند. در بیش از دونیم سال گذشته چندین تن از فعالان حقوق زن و معترضان در زندانی‌های این گروه شکنجه شده و اجساد برخی آنان پس از ماه‌ها زندانی بودن، به خانواده‌های‌شان تسلیم داده شده است.
در تازه‌ ترین مورد، سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از ادامه رویکرد طالبان، آن را «ظالمانه و حمله سیستماتیک بر یک نسل» توصیف کرده است. این سازمان تاکید کرده که طالبان افغانستان را در آستانه «نابودی غیرقابل برگشت» قرار داده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا