اخبارپاکستانجهانجهان اسلام

حضور موکب های عزادارای در خیابان های شهرهای بزرگ پاکستان به مناسبت یوم علی

به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین طبق روال سال های گذشته موکب های عزاداری در خیابان های شهرهای بزرگ پاکستان به عزادارای پرداختند.

شیعیان پاکستان طبق روال سال های گذشته، سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام را به سوگ نشسته و عزاداری با شکوهی را در این روز برگزار کردند.

سالروز شهادت امیرالمومنین در پاکستان با نام “یوم علی” شناخته می‌شود.

جمع زیادی از شیعیان پاکستان با حضور در دسته‌های عزاداری در خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ این کشور از جمله “کراچی”، “لاهور”، “چکوال”، “سرگودا”، “فیصل‌آباد” و سایر شهرهای دیگر پاکستان آمده و با مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی به ذکر مصیبت مولای متقیان پرداختند.

در شهر کراچی نیز دسته‌های سینه‌زنی هزاران نفری شیعیان این شهر، پس از برگزاری مراسم عزاداری، وارد حسینیه “ایرانیان” این شهر شده و در آنجا نیز برای روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین به عزاداری پرداختند.

حسینیه ایرانیان کراچی که به همت مردم شهر “یزد” ساخته شده یکی از بزرگترین محل اجتماعات شیعیان این شهر است.

گفته می‌شود، از چند روز پیش شیعیان پاکستان خود را برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت حضرت علی علیه السلام آماده کرده بودند.

یکی از اقدامات مرسوم در پاکستان، ساخت تمثالی از حرم و بارگاه حضرت علی است که در این روز مردان پاکستانی با بلند کردن این تمثال، ارادت خود را به امام اول اعلام می‌دارند.

مردم محلی می‌گویند که این تمثال از مقدار زیادی طلا و نقره ساخته شده است و برای بلند کردن آن ۶ تا ۸ مرد تلاش می‌کنند.

این تجمع های عظیم چند ساعت پیش از افطار آغاز و در زمان افطار با برپایی نماز جماعت به اوج خود می رسد.

برای حفاظت از جان عزاداران و محبان اهل بیت که در این مراسم شرکت کرده بودند، تمهیدات امنیتی شدیدی اتخاذ شده بود و بیش از ۵ هزار پرسنل امنیتی در طول مسیر برای اطمینان یافتن از ایمنی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان از این مراسم مستقر شدند.

به گفته پلیس گام‌های لازم پیشگیرانه برای تامین امنیت این مراسم ها برداشته‌ شد و بازرسی‌های امنیتی شدیدی برای کسانی که وارد تجمع ها می‌شدند، اجرا گردید.

تک تیراندازهای متخصص بر روی ساختمان های بلند در مسیر عبور شرکت کنندگان در مراسم مستقر شدند، و بازارها در مسیر عبور شرکت کنندگان در مراسم و خیابان های مجاور بسته شد.

علاوه بر آن نظارت امنیتی با نصب ۱۸۰ دوربین برای کنترل عبور موکب ها افزایش یافت و هم چنین بیش از ۱۶ هزار پرسنل پلیس برای مدیریت ۱۹۲ تجمع بزرگی که در شهرهای مختلف پاکستان در طول روز برگزار شد، بسیج شدند.

به شرکت کنندگان در این تجمع ها توصیه شده بود که مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند و به شهروندان نیز توصیه شده بود از تردد غیرضروری در منطقه برگزاری این مراسم ها خودداری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا