اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری مراسم پرفضیلت شب قدر در بیست و سوم ماه رمضان در اماکن مقدس عراق

مراسم احیای شب قدر در شب بیست و سوم ماه رمضان و قرائت دعای جوشن کبیر با حضور خیل عظیم زائران در حرم های مطهر ائمه اطهار در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برگزار شد.

همزمان با شب بیست و سوم ماه رمضان جمعی از محبان اهل بیت با حضور در حرم های مطهر ائمه اطهار در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، ضمن گرامیداشت شهادت امیرالمومنین و برگزاری عزای آن حضرت، مراسم احیای این شب را برپا داشتند.

در این شب پرفضیلت، حرم امام حسین از لحظه اذان مغرب پذیرای جمعی از زائران بود و پس از افطار و اقامه نماز، شب سوم قدر با زیارت امام حسین و دعای دسته‌جمعی و قرائت دعای جوشن کبیر ادامه یافت.

همچنین در بین‌الحرمین و کنار حرم‌ حضرت عباس نیز جمعی از زائران، دعای جوشن کبیر را قرائت کرده و برای برآورده شدن حاجات دست به دعا شدند.

گفتنی است یکی از هیأت‌های کربلا به نام هیأت الفرج طی مراسم ویژه ای در شب بیست و سوم ماه رمضان با پرچم‌های سبزرنگی مزین به نام حضرت مهدی و اللهم عجل لولیک الفرج به حرم امام حسین تشرف می‌یابند.

در نجف اشرف نیز مراسم احیای شب قدر برگزار شد و در ایوان نجف، زائران به قرائت دعای جوشن کبیر پرداخته و پس از آن قرآن‌ها را بر سر گرفته و هنگام ذکر «بعلّی» رو به سوی ضریح امیرالمؤمنین اشک ماتم ریختند.

در لحظه اذان صبح بیست و سوم ماه رمضان، هیأت‌های عزاداری با در دست داشتن پرچم‌های سبز و مشکی، به سوی حرم مطهر امیرالمومنین حرکت کردند.

در کاظمین نیز زائرانی که به حرم مطهر امام کاظم و امام جواد مشرف شده بودند، به عزاداری و قرائت دعای جوشن کبیر پرداختند.

با آغاز مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم امام کاظم و امام جواد، هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شد؛ تا جایی که دیگر حتی جایی برای نشستن هم نبود و همه صحن‌های حرم مطهر مملو از جمعیت شده بود.

مردم کاظمین و شهرهای اطراف به ویژه بغداد با همراه داشتن قرآن‌هایی در ورودی‌های حرم مطهر و حتی بیرون از حرم نشسته بودند و آخرین شب از لیالی قدر را تا حوالی سحر احیا گرفتند.

جمعی از عاشقان اهل بیت در سامرا نیز حضور یافته و در جوار حرم امامین عسکریین و خانه امام زمان آخرین شب از لیالی قدر را احیا گرفتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا