اخبارافغانستان

سازمان ملل: بیش از 540 خانه در اثر بارندگی شدید در سراسر افغانستان آسیب دیده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده است که بارندگی شدید در سراسر افغانستان از 29 تا 30 مارس به بیش از 540 اقامتگاه و زیرساخت های حیاتی در هفت استان آسیب جدی وارد کرده است.

بر اساس گزارش اخیر اوچا، باران همچنین بیش از 1500 هکتار از زمین های کشاورزی را ویران کرده و زیرساخت های حیاتی از جمله شش پل و 450 کیلومتر جاده را به خطر انداخته است.

استان فاریاب در منطقه شمالی، ننگرهار در منطقه شرقی و دایکندی در ارتفاعات مرکزی به عنوان شدیدترین مناطق آسیب دیده شناسایی شده اند. در استان دایکندی که باشندگان آن اکثرا شیعیان هزاره هستند، سیلاب های ناگهانی 23 خانه را ویران کرده و به 56 خانه در هفت شهرستان آسیب جدی وارد کرده است.

بیش از 100 دام نیز تلف شده، حدود 100 هکتار زمین کشاورزی تحت تاثیر سیل قرار گرفته و پنج پل و 450 کیلومتر جاده ویران شده است.
در کمتر از یک ماه، این سومین بار است که باران شدید و یا جاری شدن سیل در افغانستان خساراتی به بار می‌آورد. هرچند «اوچا» می‌گوید که از روز جمعه تاکنون گزارشی از سیل دریافت نکرده است. در همین حال، اداره هواشناسی افغانستان هم باران‌های شدیدی را در روزهای آینده پیش‌بینی کرده است.

دو هفته پیش اداره رسیدگی به حوادث طبیعی تحت کنترل طالبان گفته بود، شمار جان ‌باختگان بارش برف سنگین اخیر و سردی هوا در سراسر افغانستان در ماه اسفند به 60 نفر رسیده و بیش از 1700 هزار دام تلف شدند و 1600 خانه آسیب دیدند یا تخریب شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا