اخبارجهانجهان اسلامعراق

تاکید مسئولان امنیتی بر تامین امنیت لازم برای زائران حرم مطهر امیرالمومنین

مسئولان امنیتی در نجف اشرف برنامه ریزی ویژه ای برای تأمین امنیت زائران حرم مطهر امیرالمومنین طراحی نموده اند.

مسئولان امنیتی استانداری نجف در سالروز شهادت جانسوز مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام بر تدوین یک طرح جامع و کلان امنیتی برای حفاظت از محدوده ی حرم مطهر علوی و زائران و عزاداران آن تاکید کردند.

منابع امنیتی در گفتگو با خبرگزاری اخبار شیعه گفتند شهر نجف اشرف از دو روز پیش شاهد حضور سیل آسا و گسترده زائران حرم مطهر از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام علی علیه السلام بوده است.

منابع مذکور در ادامه گفتند : به منظور تامین امنیت جان انبوه زائرانی که برای زیارت حرم مطهر امیرالمومنین به نجف اشرف آمده اند، گروه های امنیتی در تمامی چهارراه‌ها و محورهای منتهی به شهر و حرم مطهر مستقر شده است.

این منابع تاکید کردند: هم چنین پرسنل امنیتی در جاده‌های منتهی به استان مستقر شدند تا امنیت زائران که با پای پیاده به نجف اشرف می آیند و هم چنین موکب های حسینی که برای بزرگداشت این مصیبت بزرگ به زائران خدمات ارائه می نمایند را تامین نمایند.

در ادامه این گفتگو تصریح شد که تاکنون هیچ گونه تهدید امنیتی قابل توجهی مشاهده نشده و در ادامه این طرح ویژه امنیتی نیز از همکاری پرسنل حرم مطهر امیرالمومنین برای تامین کادر لازم امنیتی و علاوه بر آن تامین کادر لازم امنیتی از بغداد برای تقویت توان امنیتی بهره گیری شده است.

گفتنی است علاوه بر موارد مذکور، نیروهای حشد الشعبی با حضور خود در نجف اشرف تامین امنیت زیارت میلیونی حرم امیرالمومنین را تقویت کرده اند.

مقام های دولتی استان و حرم مطهر امام علی علیه السلام انتظار دارند که این زیارت پربرکت شاهد حضور پرشور و میلیونی زائران افزون بر سال گذشته باشد.

لازم به ذکر است که مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی علیه السلام در حرم مطهر امیرالمومنین از چند روز قبل آغاز شده، این مراسم شامل برافراشتن پرچم های سیاه حزن همراه با نور قرمز و بنرهای سیاه در داخل و اطراف حرم مطهر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا