آفریقااخبارجهان

سازمان ملل : سودان به اقدام فوری برای مقابله با گرسنگی نیاز دارد

نهاد امنیت غذایی وابسته به سازمان ملل (IPC) در خصوص نیاز به اتخاذ تدابیر فوری برای “جلوگیری از مرگ گسترده و فروپاشی کامل معیشت و جلوگیری از بحران گرسنگی فاجعه بار در سودان” هشدار داد.

در گزارش این نهاد آمده است: بدون توقف فوری درگیری‌ها و استقرار گسترده کمک‌های بشردوستانه، ساکنان ایالت‌های خارطوم، جزیره، دارفور بزرگ و کردفان بزرگ در خطر رسیدن به بدترین سطح مواد غذایی حاد قرار دارند و ناامنی و سوء تغذیه در فصل خشک بعدی در آوریل ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

این گزارش نشان می دهد که نزدیک به پنج میلیون نفر از جمله ۳ میلیون و ششصد هزار کودک زیر پنج سال و یک میلیون و دویست هزار زن باردار و شیرده از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

این در حالی است که تولید غلات به دلیل جنگ در مناطق تولید محصولات اساسی در فصل اوج برداشت، ۴۶ درصد کمتر از سال قبل بوده و قیمت مواد غذایی در بازارها ۷۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه جاری خواستار توقف فوری درگیری‌ها شد و روز پنجشنبه نیز هشدار داد که مراکز ذیربط را تحت فشار قرار خواهد داد تا برای رساندن کمک‌ها به مردمی که از گرسنگی در سودان رنج می‌برند، اقدام کند.

گفتنی است که جنگ در سودان در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع آغاز شد و سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به ۲۵ میلیون نفر که بالغ بر نیمی از جمعیت این کشور است به کمک نیاز دارند و حدود هشت میلیون نفر خانه های خود را ترک کرده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا