اخبارجهان

سازمان ملل: از هر سه پناهجو یکی در راه می‌میرد

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل در گزارشی به جان باختن و مفقود شدن پناهجویان، پیش از رسیدن به مقصد نهایی در دهه اخیر پرداخته است. این گزارش می‌گوید بیش از یک سوم از جان باختگان در مسیر فرار از کشورهایی بوده‌ اند که در آنها درگیری در جریان بوده و یا دارای جمعیت بزرگی از آوارگان بوده است.

این گزارش که روز سه‌شنبه 7 فروردین منتشر شد، می‌گوید که در ده سال اخیر بیش از 63 هزار نفر پیش از رسیدن به مقصد نهایی جان خود را از دست داده یا مفقود شده ‌اند؛ هر چند این رقم شاید فقط بخشی از تعداد واقعی جان باختگان در سراسر جهان باشد.

غرق شدن در دریا عمده‌ ترین دلیل از دست رفتن جان پناهجویان طی دهه ی اخیر اعلام شده است که سهم 60 درصدی را از این آمار داشته است. بر اساس این آمار، فقط در آب های مدیترانه 27 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. سال 2023 میلادی بیشترین سهم را از آمار مرگ و میر مهاجران در دهه اخیر داشته و تعداد جانباختگان و مفقودشدگان 8500 نفر اعلام شده است.

در سال 2024 میلادی که کمتر از سه ماه از آغاز آن می‌گذرد هم، تا به امروز آمارها هشداردهنده است؛ تعداد کشته شدگان فقط در دریای مدیترانه تقریبا با سال گذشته یکسان است هر چند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد پناهجویانی که توانسته ‌اند خود را به مقصد برسانند کمتر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا