اخباراروپاجهان

اصرار سوناک بر لزوم اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا با وجود هزینه‌های بالا

نخست وزیر انگلیس با وجود برآورد دیوان محاسبات مبنی بر هزینه‌های بسیار بالای توافق ضد مهاجرتی رواندا همچنان از این طرح دفاع کرده و بر لزوم اجرای آن به منظور مقابله با هجوم مهاجران تاکید کرد.

در حالی که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در سال انتخاباتی تلاش می‌کند پروژه ضد مهاجرتی خود برای اخراج پناهجویان به رواندا را برخلاف حکم دادگاه عالی قانون اساسی پیش ببرد، اما انتقادها به این پروژه همچنان بالا گرفته و شرایط دشواری را برای وی ایجاد کرده است.

دیوان محاسبات انگلیس روز گذشته اعلام کرد که پیمان بحث برانگیز پناهندگی برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا تا نیم میلیارد پوند (584 میلیون یورو) برای مالیات دهندگان بریتانیایی هزینه داشته که این به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود است.

دولت محافظه‌کار انگلیس تاکنون هزینه‌های 290 میلیون پوندی را برای این پروژه تایید کرده بود، اما از گفتن اینکه لندن چقدر پول بیشتری به رواندا داده است، خودداری کرد. مخالفان با عصبانیت به این ارزیابی ها واکنش نشان دادند.

ایوت کوپر، سخنگوی امور داخلی حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس در این باره گفت: این گزارش رسوایی ملی را که محافظه‌کاران در تلاش برای سرپوش گذاشتن هستند، افشا می‌کند.

وی تاکید کرد که در صورت اجرایی شدن این طرح، احتمالا تنها یک درصد از پناهجویان با چند پرواز نمادین به شرق آفریقا فرستاده خواهند شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا