اخبارجهانیمن

گزارش سازمان ملل: یمن با وجود کاهش تنش، سال بدی را پیش رو دارد

گزارش اخیر سازمان ملل تأکید کرد که یمن سال بدی را در همه سطوح پیش رو دارد و هشدار داد که تحولات مربوط به جنگ اسرائیل در نوار غزه خطرات جدیدی را به همراه دارد.

دفتر امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد گزارش داد که آتش‌بسی که حدود دو سال پیش در یمن مورد حمایت سازمان ملل متحد واقع شد و تا به امروز نیز ادامه دارد، منجر به کاهش خصومت‌ها و در نتیجه کاهش تلفات غیرنظامیان و مرگ و میر کودکان شده و پس از سال ها، ادامه‌ی کمک‌های بشردوستانه در شرایط بهتری قرار گرفته است.

این نهاد بین المللی هم چنین هشدار داد تحولات کنونی منطقه ای، یمن را در معرض خطرات جدیدی قرار داده و در مجموع به دلیل وخامت شدید شرایط اقتصادی گسترده که هم‌چنان ادامه دارد، آسیب وسیعی به زیرساخت‌های غیرنظامی و فروپاشی خدمات اولیه که چالش اساسی برای آسیب‌پذیری‌ها و نیازها در سراسر کشور هستند، وارد شده است.

بر اساس این گزارش، ۱۷ میلیون و ششصد هزار نفر در یمن با ناامنی غذایی مواجه هستند و حدود نیمی از کودکان زیر پنج سال از کوتاه قدی شدید رنج برده و علاوه بر آن چهار میلیون و پانصد هزار نفر آواره شده‌اند که بسیاری از آنها چندین بار در طول سال‌های پیاپی، بی‌سامان شده اند.

بر اساس طرح پاسخ بشردوستانه سازمان ملل متحد برای سال جاری، ۱۸ میلیون و دویست هزار نفر به کمک نیاز دارند، در حالی که درصد کمک های مالی در سال گذشته از ۴۰درصد فراتر نرفت، اما نهادهای امدادی تمام تلاش خود را برای مقابله با کمبودها با ارائه کمک ها و خدمات نجات بخش خود به کار بستند و توانستند به طور متوسط هر ماه به هشت میلیون و سیصد هزار نفر کمک کنند.

دفتر امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد در یمن، در این زمینه به کمک‌های صورت گرفته در قالب غذا، مراقبت‌های بهداشتی، آب سالم، بهداشت، آموزش، پول نقد، سرپناه و کمک‌های غیر غذایی، علاوه بر حمایت های رسمی اشاره نموده است.

در این گزارش تاکید شده که می‌توان از بسیاری از همه‌گیری‌ها و بیماری‌ها از جمله سرخک، فلج اطفال، سیاه سرفه و دیفتری در کودکان واکسینه نشده که درصد زیادی از مبتلایان را تشکیل می دهند، با تامین به موقع واکسن و دارو پیشگیری کرد.

دفتر امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد اطمینان خاطر داده که شرکای این نهاد بین المللی در تامین سلامت مردم یمن تمام تلاش های خود را با راه اندازی پویش‌های ایمن سازی، افزایش آگاهی در طول سال و ارائه‌ی لوازم پزشکی و حمایت‌ حیاتی از مراکز بهداشتی و کارگران در سراسر کشور گسترش داده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا