آفریقااخبارجهان

زندگی همراه با وحشت شدید سودانی ها به دلیل درگیری های بدون وقفه در کشورشان

سودانی ها به دلیل درگیری های مداوم در کشورشان همواره در وحشت شدید زندگی می کنند.

فولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر در همین رابطه گفت که غیرنظامیان سودانی به دلیل درگیری های پی در پی در این کشور در وحشت شدیدی به سر می برند که وی آن را بیرحمانه و بیهوده توصیف و از آن به عنوان تهدیدی برای صلح منطقه ای یاد کرد.

وی در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که بحران سودان یک تراژدی و کابوسی بزرگ برای مردم این کشور است که در سطح بین المللی به فراموشی سپرده شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر در ادامه اظهار داشت که دو طرف درگیر در سودان، فضایی مملو از وحشتی زائدالوصف ایجاد کرده اند و میلیون ها نفر را مجبور به فرار و آوراه شدن نموده اند.

فولکر ترک تصریح کرد که هر دو طرف به دلیل نقض متعدد موازین حقوق بشر از مجازات در امان مانده اند، در حالی که مذاکرات صلح هیچ پیشرفتی نداشته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از فقدان گفتگوی موثر برای پایان دادن به مناقشه ها ابراز تاسف کرد و از طرف های درگیر خواست تا برای برقراری صلح به میز مذاکره بازگردند.

او همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا توجه خود را به این بحران ناگوار قبل از آن که به فاجعه بزرگتری تبدیل شود، متمرکز کند.

وی نگرانی عمیق خود را وجود از هزاران غیرنظامی که به صورت خودسرانه بازداشت شده اند، ابراز کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که حداقل ۱۴ هزار و ششصد نفر در جریان درگیری ها کشته و ۲۶ هزار نفر دیگر زخمی شده اما این تلفات احتمالاً بسیار بیشتر از این ارقام است.

فولکر ترک خاطرنشان کرد که ۸۰ درصد بیمارستان ها از کار افتاده اند و مقابله عمدی و آشکار به منظور عدم دسترسی مردم‌ سودان به سازمان های امدادی و بشردوستانه می تواند جنایت جنگی تلقی شود.

وی از تمامی کشورها خواست سخاوتمندانه به طرح واکنش بشردوستانه سودان کمک کنند و تاکید کرد که تاکنون تنها ۴ درصد از بودجه مورد نیاز جمع آوری شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا