اخبارجهانجهان اسلامعراق

کربلای حسینی شاهد حضور میلیون‌ها زائر و عاشق مهدوی همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان

شهر مقدس کربلا در ایام ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شاهد حضور میلیون ها زائر عاشق و دلداده اهل بیت علیهم السلام است، تا رویداد بزرگ و شگفت انگیز دیگری را رقم بزنند.

میلیون ها زائر برای بزرگداشت میلاد باسعادت منجی بشریت، امام منتظر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به شهر مقدس کربلا آمده اند.

شیعیان و موالیان اهل بیت از تمامی شهرهای عراق و سراسر جهان، ۱۱۹۰ مین سالروز ولادت با سعادت حضرت ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را گرامی می دارند.

در میان امیدها و آرزوها و دعاهای مؤمنان که فراگیر شدن خیر و نیکی و برکت در سراسر جهان را با ظهور مبارک آن حضرت مسالت می نمایند، مزین شدن زمین و آسمان به استقرار دولت عدل الهی به امامت آن حضرت از جمله دعاهای دیرینه‌ای است که قرن‌هاست شیعیان آن را از درگاه الهی عاجزانه درخواست نموده‌اند.

شهر مقدس کربلا از چند روز پیش شاهد حضور سیل عظیم زائران از استان های مختلف عراق و همچنین زائران عرب و خارجی بوده است.

این شیعیانِ عاشق و دلداده‌ی خاندان عصمت و طهارت به منظور گرامیداشت زیارت نیمه شعبان، رهسپار حرم های مطهر حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیهما شده‌اند.

به مناسبت بزرگداشت زیارت بزرگ نیمه شعبان، خیابان های اصلی منتهی به شهر مقدس کربلا همچنان شاهد حضور سیل آسای زائرانی است که به خیل عظیم کاروان عاشقان مهدویت پیوسته اند و اکنون جمعیتی میلیونی را در شهر مقدس کربلا پدید آورده اند.

عاشقان بقیة الله الاعظم در شب و روز ولادت باسعادت امید امت و منجی گیتی و مصلح بزرگ عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با برگزاری مراسم ویژه ای در شهر مقدس کربلا، این رخداد بزرگ جهانی را گرامی می‌دارند.

تعدادی از زائران شرکت کننده در این رویداد عظیم انسانی و معنوی در گفتگوهای جداگانه ای با خبرگزاری اخبار شیعه از فرارسیدن این مناسبت فرخنده و توفیق حضور در شهر مقدس کربلا ابراز خرسندی کردند.

آن‌ها در این گفتگوها تاکید کردند که با صبر و شکیبایی فراوان، دل به ظهور حضرت مهدی و قیام بزرگ او خوش کرده‌اند و منتظرند تا آن امام منتقم زمین را پر از عدل و داد کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.

زائران یادشده، سالروز میلاد خجسته امام منتظر را فرصتی برای تجدید میثاق و اعلام وفاداری با دردانه‌ی پنج تن آل عبا سلام الله علیهم و اعلام آمادگی برای توفیق حضور در رکاب آن یگانه ی دهر و انتظار ظهور یوسف زهرا سلام الله علیها توصیف نمودند.

محبان و موالیان شرکت کننده در این رویداد تاریخی و کم نظیر با بیان اینکه با ظهور امام زمان، عدل الهی که همه اهل عالم منتظر آن بوده اند، محقق می شود، خاطرنشان کردند تجلیل شایسته از این مناسبت در شهر مقدس کربلا دارای معنا و مفهوم بزرگی است.

آنجا که در سالروز ولادت با سعادت آن حضرت در محضر جدّش حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام که منادی و تجلی بزرگ اصلاح بود با فرزند و وارث آن امام بزرگوار تجدید میثاق و وفاداری می نمایند تا در تداوم رسالت جد بزرگوارش اصلاحات الهی خویش را تکمیل نماید.

گفتنی‌است که مقام های دولتی در کربلا از تهیه یک برنامه یکپارچه و جامع و موثر امنیتی و خدماتی برای پذیرایی هر چه مطلو‌ب‌تر از جمعیت میلیونی زائران زیارت شعبان، و همچنین انجام پشتیبانی‌های لازم به منظور ارائه خدمات لازم در ایام زیارت مبارک شعبان خبر داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا