آفریقااخبارجهان

عدم امکان تامین حتی یک وعده غذا برای بیش از ۹۵ درصد سودانی ها

بحران در سودان روز به روز در حال افزایش است و اکنون خبر می رسد که بیش از ۹۵ درصد از جمعیت سودان حتی قادر به خرید یک وعده غذایی در روز نیستند.

سودان پس از ده ماه جنگ در آستانه فروپاشی قرار دارد و کمتر از پنج درصد از جمعیت آن قادر به تهیه یک وعده غذایی در روز هستند.

این مطلب طی مقاله ای در وب سایت رسمی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، تی آر تی مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه این یادداشت آمده است که سودان از آوریل گذشته گرفتار درگیری بین ارتش و نیروهای شبه نظامی پشتیبانی سریع شده که طی آن هزاران کشته برجای گذاشته و منجر به آنچه سازمان ملل متحد آن را «بزرگ‌ترین بحران آوارگی در جهان» توصیف کرده، گردیده است.

نویسنده این یادداشت در ادامه اظهار داشته که بر اساس آمارهای رسمی، این درگیری ها ده میلیون و هفتصد هزار نفر را آواره کرده است و ۱۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

بر اساس گفته نگارنده این گزارش، گروه‌های امدادی هشدار داده‌اند که تحویل کمک‌ها به نیازمندان، دلیل دسترسی محدود و کمبود بودجه دشوار شده و مانع ارزیابی صحیح میزان بحران گردیده است.

این یادداشت در ادامه تاکید می کند: مردم محلی می گویند که مناطق حاصلخیز کشاورزی تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است که منجر به متروک شدن مزارع شده و در پیش بودن فصل گرسنگی، و قحطی بیش از پیش را باید انتظار داشت.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هم به تازگی اعلام کرد که بیشتر سودانی‌ها با گرسنگی روبه رو هستند و فقط ۵ در صد جمعیت سودان روزی یک وعده غذا می خورد.

مایکل دانفورد، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان فقط به ۱۰ در صد مردم نیازمند در سودان می تواند برسد و به بیشتر مردم کشور نمی تواند دسترسی داشته باشند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از نیمی از ۴۸ میلیونی که در سودان زندگی می کنند نیاز به کمک دارند و ۱۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی روبه رو هستند.

گفتنی است که سودان پرجمعیت ترین کشور با اکثریت مسلمان در آفریقا می باشد که ۹۷٪ مردم آن  پیرو اسلام هستند، این کشور در حال حاضر به دلیل بحران هایی که با آن روبروست، در آستانه سقوط توصیف شده، و بر اساس تحلیل ها با اوضاع کنونی آینده ای تیره و تار پیش رو دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا