اخبارجهان

مقاومت بنگلادش در برابر درخواست های پناهندگی فزاینده روهینگیایی ها

بنگلادش در برابر درخواست‌های فزاینده برای پذیرش بیشتر روهینگیاهایی ها از میانمار مقاومت می‌کند

این درخواست ها در حالی افزایش یافته که ناامنی و درگیری در همسایگی این کشور اوج گرفته و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به دلایل بشردوستانه از بنگلادش درخواست نموده این آوارگان را پذیرا باشد و هم چنین تاکید کرده ضروری است که غیرنظامی ها به ویژه کودکان، زنان و مردانی که از خطر درگیری ها گریخته اند اجازه یابند به امنیت دسترسی داشته باشند.

داکا اما می گوید نمی تواند از پس هجوم آوارگان دیگری برآید چرا که در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون روهینگیایی است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شرکای این سازمان بر حمایت از بنگلادش متعهد شده اند تا غیرنظامیان فراری از درگیری ها در میانمار، شامل روهینگیاهایی ها و غیرروهینگیایی‌ها به امنیت دسترسی پیدا کنند.

برخی از تحلیگران گفته اند به نظر نمی رسد وضعیت آنجا [در میانمار] بهتر شود و آنچه که باعث نگرانی است این است که بحران پناهجویان، مشکلات امنیتی برای بنگلادش و به طور بالقوه برای هند نیز ایجاد کرده، و حتی می تواند در روزهای آینده عمیق تر شود.

بر اساس عقیده این تحلیلگران هیچ شانسی برای بازگشت آوارگان، بدون آنکه رژیم فعلی تغییر کند، جهت برقراری صلح در میانمار وجود ندارد.

یک تحلیلگر امنیتی و سرتیپ بازنشسته در بنگلادش در این رابطه اظهار داشت: بحران پناهجویان روهینگیایی برای مدت طولانی به یک مشکل بزرگ برای بنگلادش تبدیل شده و نیازمند راه حل های جدیدی است.

وی پیشنهاد کرد که بنگلادش باید از صلیب سرخ بین المللی بخواهد که برای ایجاد یک منطقه امن برای اتباع میانمار تلاش کند تا آنها مجبور به فرار به سمت بنگلادش نباشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا