اخبارجهانجهان اسلامعراق

نماینده واتیکان در حرم امام حسین علیه السلام؛جهان امروز به شدت دچار تفرقه شده و به وحدت نیاز دارد

نماینده واتیکان، در مراسم جشنواره فرهنگی بهار شهادت در شهر مقدس کربلا شرکت کرد و گفت: «جهان به شدت متفرق شده وامروز از تفرقه رنج می برد.»

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از خبرگزاری نون: اسقف دزانی رئیس کتابخانه واتیکان که برای شرکت در جشنواره بین المللی بهار شهادت در حرم مطهر امام حسین علیه السلام، به عراق رفته است، با تاکید بر اینکه جهان امروز به شدت دچار تفرقه شده است، اظهار کرد: باید با همدیگرمتحد شویم تا عشق و رحمت را به جهانیان تقدیم کنیم زیرا جهان دارای ادیان و طیف های مختلف است.»

وی با اشاره به اینکه نخستین بار است به عراق سفر می کند و در این جشنواره شرکت می کند،افزود: شنیدن سخنانی درباره تجارب ایمانی و عقاید مشترک که در افتتاحیه به آن شاره شد، بسیارمهم است.»

این  مقام واتیکان تصریح کرد: درست است که گذشته و حفظ آن بسیار مهم است اما حال هم مهم است زیرا این زمینه را به ما می دهد که بفهمیم جهان امروزه به شدت دچار تفرقه شده است و از تفرقه رنج می برد. حال همچنین به ما می فهماند که برای تقدیم عشق و محبت به جهانیان با هم متحد شویم.

وی ادامه داد: دیدار با آیت الله العظمی سیستانی یک دیدار معنوی بود و برای ما مسیحیان بسیار حائز اهمیت است. در این گفتگو سه بُعد در دیانت و فرهنگ و جامعه نمود یافت واین آغاز جدیدی است که از طریق این دیدار حاصل شد.»

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا