اخبارجهانجهان اسلامعراق

پانزدهمین سالگرد تاسیس مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام همزمان با آغاز ماه شعبان

این روزها مصادف با پانزدهمین سالگرد تاسیس مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام می باشد.

رسانه ای که با توصیه مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در راستای دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و با تاکید بر نامگذاری با نام مقدس امام حسین علیه السلام راه اندازی شد.

پانزده سال پیش مرجعیت شیعه، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به برخی از شیعیان علاقمند و فعال در عرصه رسانه ای توصیه فرمودند بدون فوت وقت و در سریع ترین زمان ممکن، رسانه ای تلویزیونی، آن هم با نام مقدس امام حسین علیه السلام در راه دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و نشر معارف عترت طاهره تاسیس گردد.

این توصیه با پیگیری های ممتد به عمل آمده و تلاش های شبانه روزی توسط فعالان و علاقمندان یاد شده نهایتا عملی گردید و این شبکه ابتدا با پخش برنامه های خود با زبان فارسی همزمان با ولادت امام حسین علیه السلام و مصادف با سوم شعبان ۱۴۳۰ هجری قمری و برابر با ۲۶ جولای سال ۲۰۰۹ و چهارم مرداد سال ۱۳۸۸ هجری شمسی تاسیس شد.

پس از آن تلویزیون عربی امام حسین علیه السلام از تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۲ ، تلویزیون انگلیسی امام حسین در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۳ ، تلویزیون اردوی امام حسین علیه السلام در تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۷ ، شروع به فعالیت نمودند، و شبکه جهانی الزهرا سلام الله علیها به زبان ترکی در دهمین سال فعالیتش و پس از یکسال تعطیلی در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ به مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام واگذار گردید.

به دلیل درخواست فراوان مخاطبان، شبكه اينترنتى امام حسين علیه السلام لايو، با هدف پوشش زنده و شبانه روزى از تمامی عتبات عاليات به صورت ۲۴ ساعته تاسیس شد.

این شبکه در تمام بسترهای اینترنتی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام از جمله اپلیکیشن موبایل و باکس تی وی ها در دسترس است.

خبرگزاری اخبار شیعه یا شیعه ویوز در تاریخ پنجم جولای سال ۲۰۱۲ با نام SHIAWAVES (اخبار شیعیان جهان) به عنوان اولین و تنها خبرگزاری اختصاصی و مستقل شیعه که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از طریق ۷ شبکه ماهواره ای، کابلی و اینترنتی فعالیت دارد، تاسیس شد.

محور فعالیت این خبرگزاری، تولید خبر با موضوع های: عتبات واماكن مقدس، مرجعيت شيعه، فعاليت هاى قرآنى، شيعه ستيزى، رسانه ها و مؤسسه هاي شيعه، فرهنگ و هنر، علم و فناورى و هيئت ها و شعائر حسينى به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی می باشد.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته به ۵ زبان زنده دنیا برای مخاطبان خود در بیش از ۱۵۸ کشور جهان، برنامه تولید و پخش می کند.

این مجموعه رسانه ای علاوه بر پخش ماهواره ای، برنامه های خود را به صورت زنده از طریق وب سایت خود پخش نموده و همچنین دارای کانال اختصاصی در یوتیوب‏ ، فیس بوک ، گوگل پلاس ، تویتر ‏، سوندکلاود، ‏ اینستاگرام و تلگرام است.

شبکه های مختلف این مجموعه رسانه ای در تلویزیون های اینترنتی زیادی نیز قابل دریافت هستند.

شعار این مجموعه رسانه ای، حسینیه ای فراتر از کهکشان می باشد، و با عبور از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی، به عنوان يكى از بزرگ‌ترین رسانه‌های مردمی و مستقل اسلامی و شیعی، با هدف «احیاء امر اهل بیت علیهم السلام که همان فرهنگ انسانیت، همزیستی مسالمت آمیز، مهر ورزی و دوری از خشونت است و با مدیریت افکار عمومی جوامع به سوی فرهنگ اصیل، صحیح و حقه شیعه اثنی عشری، بر پایه قرآن وعترت» فعالیت می کند.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام تاکنون معتقد به سرمایه گذاری تجارى و خروج از تخصص رسانه‌اى خود نبوده است و هزینه های آن تماماً توسط تجار و خیرین شیعه و عموم بیندگان این شبکه و یاوران حسینی در قالب وجوهات شرعی (خمس و سهم امام)، هدایا و نذورات، موقوفات و ثلث مال تأمین می شود.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، و برخی دیگر از مراجع عظام تقلید اجازه استفاده از وجوهات شرعی در این شبکه را صادر نموده اند.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام تنها مجموعه شیعی مستقلی است که از مراجع عظام تقلید در قم و نجف تأییدیه دارد.

در مارس ۲۰۱۹ برخی از نوشته های مراجع تقلید قم و نجف اشرف، آیات عظام سید صادق شیرازی، شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، شیخ اسحاق فیاض و شیخ بشیر النجفی در تأیید مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام در دومین گردهمایی بزرگ بینندگان اروپایی این مجموعه در شهر هامبورگ آلمان رونمایی شد.

این مراجع تقلید بزرگ شیعه به پاس تلاش های مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام در راه انتشار علوم اهل بیت علیهم السلام و رساندن نور ایشان به خانه های مسلمانان در سراسر جهان، دست خط مبارکه خود را به این مجموعه رسانه ای اهدا نمودند.

تلاش مجموعه رسانه ای امام حسین ، طی این سالها نشر معارف دینی و دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و ارائه برنامه های مفید و قابل استفاده برای اقشار مختلف بوده است، و در این مسیر هم اگر چه با برخی ناملایمات و مشکلات روبرو بوده اما با اتکا به فضل الهی و مدد گرفتن از معصومین علیهم السلام تمامی آنها را پشت سرگذاشته است.

اگر چه ساختار اصلی این مجموعه رسانه ای دینی و مذهبی بوده، اما دست اندرکاران این مجموعه رسانه ای از پرداختن به سایر مسائل مورد نیاز مخاطبان خود غافل نبوده و طی این سال ها به تولید برنامه های مختلف در زمینه های گوناگون پرداخته و مسائل و مشکلات جهانی و به ویژه در کشورهای شیعه نشین را وجهه همت خود قرار داده اند.

مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام، اینک پس از گذشت ۱۵ سال، این افتخار را دارد که ادعا نماید گنجینه ای عظیم از آرشیو بهترین و برترین برنامه های دینی و مذهبی را در زمینه های مختلف از جمله مراسم عزاداری و روضه خوانی، برنامه های علمی و استدلالی، تاریخی، گفتگو و نظایر آن را در اختیار دارد که علاوه بر استفاده برای نسل کنونی ، برای آیندگان نیز قابل استفاده خواهد بود.

شیعیان دنیا در دوران پرهیاهوی امروز که قوای باطل ، تمام سعی خویش را در راه ایجاد تردید و شبهه افکنی ، متمرکز کرده اند ، لازم است که از مفاهیم ناب دریای بیکران اهل بیت استفاده کنند، و در شرایطی که برخی جریان ها و گروه ها و حتی زمامدان برخی از کشورها با سوء استفاده از نام اسلام، چهره ای نازیبا از این دین حیات بخش را به نمایش گذاشته اند، بایستی این دین رحمت و این شریعت سمحه سهله را آن گونه که شایسته است، به دنیا معرفی نمود.

شیعیان خوشبختانه متصل به منبعی پرفیض و بیکران هستند ، و فقط همت و تلاش مضاعفی نیاز دارند تا بتوانند از این منبع پرفیض و بیکران ، توشه ی لازم را بهره برداری نمایند ، و شبکه امام حسین خوشبختانه آمده است تا این مفاهیم ناب را به شیعیان و تمام عاشقان اهل بیت منتقل کند.

این مجموعه رسانه ای با تولید برنامه های مفید در این زمینه تاکنون گام های محکم و موثری برداشته ، و در آینده هم مصمم است با تولید برنامه های مفید و موثر در انتقال این مفاهیم و حقایق دینی ، تمام تلاش خویش را به کار بندد.

شبکه امام حسین علیه السلام از بدو تاسیس تا کنون با تمام توان تلاش دارد که در این مسیر گام نهاده و سیره اخلاقی و عملی رسول اکرم و عترت طاهره را به همگان معرفی نماید.

و تا به امروز همراهی و همدلی و کمک شما عزیزان ما را در این مسیر موفق نموده و در ادامه مسیر نیز بدون شک ، فقط و فقط کمک های مادی و معنوی شما عزیزان ما را موفق خواهد کرد ، پس همراهی های شما عزیزان ما را در این مسیر محکم تر و قدرتمندتر خواهد نمود.

برای آگاهی بیشتر از فعالیت ها، اهداف، اصول، استراتژی و سیاست های کلان، اولویت های برنامه سازی، مزایای مجموعه رسانه ای امام حسین، هم چنین آشنایی با نحوه تامین درآمد و بودجه، راه های ارسال هدایا و نذورات، نحوه دستیابی به شبکه های اجتماعی و تلویزیون های اینترنتی و شبکه های ماهواره ای این مجموعه رسانه ای می توانید به قسمت «درباره ما» در سایت مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام مراجعه فرمایید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا