اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز مشایه ی نیمه شعبان از استان های مختلف عراق و حرکت به سمت شهر مقدس کربلا

اولین گروه زائران از استان میسان برای گرامیداشت زیارت نیمه شعبان با پای پیاده به سمت شهر مقدس کربلای حرکت می کند.

روز چهارشنبه تعدادی از فعالان عراق، با بدرقه ی اولین گروه از زائران از استان میسان در جنوب عراق، برای شرکت مشایه نیمه شعبان به سمت شهر مقدس کربلا به منظور گرامیداشت زیارت نیمه شعبان، این رویداد تاریخی را مستند کردند.

به گزارش خبرگزاری شیعه به نقل از این فعالان عراقی، اولین گروه زائران از استان میسان در جنوب عراق، با پای پیاده از شهر خود به سمت شهر مقدس کربلا، مشایه ی خود را آغاز نمودند.

در ادامه این گزارش آمده که  این مسیر پربرکت تا چند روز دیگر شاهد حرکت میلیونی کاروان زائران و موکب های حسینی برای گرامیداشت زیارت نیمه شعبان خواهد بود.

گزارش مذکور هم چنین می افزاید : زائران در شهر مقدس کربلا در سالروز میلاد منجی عالم بشریت، علاوه بر آرزوی خیر برای گسترش صلح و سلامتی در سراسر برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا می نمایند.

فعالان یاد شده خاطرنشان کردند: این مشایه همچون سال‌های گذشته به صورت گسترده و عظیمخواهد بود، چا که میلیون‌ها نفر از شیعیان از استان‌های مختلف عراق و هم چنین از سراسر دنیا مشتاق احیاء ، و برپایی شایسته و تجلیل از آن هستند.

گفتنی است که شهر مقدس کربلا به مناسبت ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، خود را برای پذیرایی از انبوه زائرانی که به مناسبت ولادت آن حضرت به زیارت حرم امام حسین و حضرت اباالفضل العباس سلام الله علیهما می‌آیند آماده می‌ کند.

هم چنین شهر مقدس کربلا به همین مناسبت شاهد برگزاری جشن های بزرگی از جمله جشن افروختن شمع به تعداد سال های عمر امام منتظر ارواحنافداه در محدوده بین الحرمین خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا