آمریکااخبارافغانستانجهان

سازمان ملل متحد: دا،عش استراتژی گسترده‌ای برای جذب نیرو در افغانستان اتخاذ کرده است

گزارش تازه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که شاخه‌ی خراسان گروه تندروی سنی دا،عش استراتژی گسترده‌ای برای جذب نیرو در افغانستان اتخاذ کرده و جذب افغان‌ها به صفوف این گروه قابل توجه است.

هجدهمین گزارش سرمنشی سازمان ملل متحد تحت عنوان “تهدید د1عش علیه صلح و امنیت بین‌المللی و تلاش کشورهای عضو برای حمایت از سازمان ملل در مقابله با این تهدید” در ۳۱ جنوری تکمیل و روز یک‌شنبه نشر شده است.

در این گزارش آمده است، شاخه خراسان گروه د1عش بر جذب اعضای ناراضی طا،لبان و جنگجویان خارجی تمرکز کرده است و همچنین تلاش‌های لابی‌گری ‌اش را در شبکه‌های تاجیکستانی افزایش داده است.

در گزارش همچنان گفته شده که شاخه خراسان د1عش نه تنها بزرگترین تهدید برای افغانستان است، بلکه منطقه و جهان را نیز با تهدید مواجه می‌کند.

در گزارش شورای امنیت از دستیابی د1عش به تسلیحات گسترده در افغانستان، خاورمیانه و آفریقا ابراز نگرانی شده و به نقل از تعدادی از کشورها آمده است که پس از حاکمیت مجدد طا،لبان در افغانستان، سلاح‌های باقی مانده در این کشور در حال منتقل شدن هستند.

گزارش تازه‌ی شورای امنیت در حالی منتشر می‌شود که گروه تندروی سنی د1عش طی دوسال و نیم اخیر تحت حاکمیت طا،لبان در افغانستان، ده ها حمله خو،نین علیه شیعیان و سایر شهروندان افغانستان انجام دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا