اخبارجهانجهان اسلام

تلاش تاجیکستان برای جذب گردشگران از سراسر جهان

تاجیکستان در صدد است تا گردشگران را از سراسر جهان جذب نماید. در این فصل سال، تاجیکستان برای برپایی جشن نوروز که از مهم‌ترین میراث‌های فرهنگی حوزه زبان فارسی است، آماده می‌شود.

در هفته‌ها و روزهای اخیر، کمیته گردشگری و نهادهای فرهنگی تاجیکستان تلاش‌هایی برای جذب گردشگران از سراسر دنیا برای حضور در دوران جشن نوروز به ‌خرج داده ‌اند.

در یکی از ویدیوهایی که اخیرا کمیته‌ی گردشگری تاجیکستان در اینترنت منتشر کرد، از وبلاگ ‌نویسان از سراسر دنیا دعوت کرد که طرح‌های خود را برای تهیه گزارش از جاذبه‌های گردشگری تاجیکستان به این کمیته بفرستند و بهترین طرح‌ها ضمن دریافت جوایز، به جشن نوروز در این کشور دعوت خواهند شد.

رئیس کمیته توسعه گردشگری تاجیکستان روز یکشنبه، ۲۲ بهمن، در شهر دوشنبه به خبرنگاران گفته که شمار گردشگرانی که در ۲۰۲۳ از تاجیکستان دیدن کردند، ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

گفتنی است گذشته از جاذبه‌های طبیعی تاجیکستان برای جذب گردشگران، از جمله کوهستان‌های سرسبز و طبیعت بکر‌‎، دولت امامعلی رحمان، «رئیس جمهوری تاجیکستان»هم، دست‌کم در یک دهه اخیر کوشیده است با احیا و تقویت میراث‌های باستانی، جایگاه فرهنگی این کشور را نیز در میان کشورهای آسیای مرکزی برجسته کند.

این کشور که در گزارش موسسه‌ی گالوپ در سال ۲۰۲۲ از امن‌ترین کشورهای دنیا ارزیابی شده بود، در ۲۰۲۳ از یک میلیون و ۳۵۸ هزار گردشگر از ۱۲۱ کشور جهان پذیرایی کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا