اخبارافغانستانجهان

افزایش سوء تغذیه در غرب افغانستان؛ سه تا چهار کودک در یک تخت بستری می‌شوند

منابع محلی در استان غور در غرب افغانستان می‌گویند که در سال‌ جاری خورشیدی سوء تغذیه جان ده ‌ها کودک را گرفته و صدها تن دیگر را با خطر مرگ روبه‌رو کرده است.

خانواده‌های کودکان مبتلا به سوء تغذیه هم می‌گویند که فقر، گرسنگی و بیکاری باعث شده که آنان نتوانند غذای مناسبی برای فرزندان‌شان تهیه کنند. به گفته آنان، کودکان ‌شان در نتیجه فقر به سوء تغذیه مبتلا شده‌ و در مقابل چشمان‌شان جان می‌دهند.

ریاست بهداشت غور تحت کنترل طا.لبان هم تایید می‌کند که آمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه ناشی از فقر و گرسنگی در این استان در حال افزایش است.

براساس آمار اعلام شده از سوی این اداره، در سال جاری بیش از ۷۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در بیمارستان استان غور بستری شده ‌اند که از این میان ۲۲ تن آنان جان باخته ‌اند.

گروه طا.لبان در بیش از دو سال و نیم گذشته با وجود سرازیر شدن میلیون‌ها دلار کمک‌های بشری نتوانسته ‌اند بحران بهداشتی و فقر را در افغانستان مدیریت کنند. با تداوم حاکمیت این گروه، گرسنگی، بیکاری و بیماری های گوناگون هم به شدت دوام یافته است.

هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت با نشر گزارشی از افزایش بیماری‌ عفونت حاد تنفسی در دو هفته پایانی ماه ژانویه در افغانستان خبر داد.

در گزارش این سازمان گفته شده که در این مدت نزدیک به ۸۴ هزار مورد بیماری حاد تنفسی در افغانستان به ثبت رسیده که از این میان ۳۸۳ تن جان باخته ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا