اخبارجهانعربستان سعودی

دستگیری ۱۰ نفر از هواداران باشگاه الصفا به دلیل شعارهای ولایی توسط نیروهای امنیتی عربستان

پس از انحلال هیات مدیره باشگاه ورزشی الصفا از سوی وزارت ورزش عربستان به دلیل شعارهای علوی هوادارانش ، اکنون خبر از دستگیری ۱۰ نفر از هواداران این باشگاه ورزشی ، به دلیل سر دادن شعارهای ولایی از سوی نیروهای امنیتی عربستان سعودی می رسد.

دستگاه امنیتی دولت عربستان سعودی در قطیف، ۱۰ نفر از هواداران باشگاه الصفا را به دلیل شعارهای ولایی آنها در جریان بازی این تیم دستگیر کرد.

رسانه های سعودی روز چهارشنبه گزارش دادند که ریاست امنیت کشور دستور دستگیری بیش از ۱۰ نفر از هواداران و عده ای دیگر این تیم را صادر نموده و علاه و بر آن ،انجمن هواداران باشگاه ورزشی الصفا در شهر شیعه نشین قطیف را احضار کرده است.

این بازداشت ها پس از آن صورت می گیرد که وزارت ورزش و جوانان عربستان تصمیمی را اتخاذ نمود که فعالان ورزشی و حقوق بشر ، آن را خودسرانه توصیف کردند.

بر اساس تصمیم وزارت ورزش و جوانان عربستان ، انحلال هیات مدیره ی باشگاه الصفا به دلیل آهنگ هایی که هواداران این باشگاه در سالروز ولادت امیرالمومنین علیه السلام پخش می کردند، اجرا گردید.

وزارت ورزش و جوانان عربستان سعودی ، اقدام هواداران این تیم را مغایر با قوانین و مقررات ، و دامن زدن به «فرقه گرایی» عنوان نموده بود.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، رسانه‌ها گزارش دادند که بر اساس دستور ریاست امنیت عربستان سعودی ، ده هوادار جوان از جمله علي حسين مويس، حسين علي المرهون، حيدر الصالح، كامل المسلم، عبد الله مؤيد شرياوي، قاسم محمود قريش، عطا الله قريش، علي حسن قريش، أحمد بدر المغلق وأحمد المسري دستگیر شده اند.

در ادامه ی این گزارش آمده است که مقام های امنیتی حدود ۲۰۰ شهروند دیگر را احضار کردند تا درباره شعارهای مردمی و ولایی که جمعه گذشته در بازی باشگاه الصفا سر داده شده بود تحقیق کنند.

این رسانه ها به نقل از فعالان حقوق بشر نوشتند : این گونه اقدامات خودسرانه در عربستان سعودی بیانگر فقدان آزادی ، و وضعیت اسف باری است که آزار و اذیت پیروان اهل بیت علیهم السلام در این کشور جریان دارد.

گفتنی است که باشگاه فوتبال الصفا یک باشگاه فوتبال واقع در شهر شیعه نشین صفوی در عربستان سعودی است و اکنون در لیگ دسته اول فوتبال عربستان سعودی حضور دارد ، این باشگاه فوتبال در سال ۱۹۴۷ تأسیس شده است.

به تازگی وزارت ورزش و جوانان عربستان با صدور حکمی که فعالان مدنی آن را غیرمنصفانه و خودسرانه توصیف کرده اند، هیئت مدیره باشگاه ورزشی الصفا را پس از سردادن شعارهای هواداران این باشگاه در روز جمعه منحل کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا