اخبارجهانجهان اسلامعراق

دستور ویژه وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی امنیت زیارت رجبیه به منظور فراهم شدن فضای امن برای زائران در شهر مقدس کاظمین

رئیس کمیته عالی امنیت زیارت رجبیه دستور داد تا فضای امن برای زائران در شهر مقدس کاظمین فراهم شود.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی امنیت زیارت میلیونی رجبیه ، دستورات جدیدی را در خصوص تامین امنیت زائران حرم مطهر امام کاظم علیه السلام در سالگرد شهادت جانسوز آن حضرت صادر کرد.

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور و رئیس کمیته عالی امنیتی برای تأمین امنیت زیارت رجبیه ، سفری به بغداد پایتخت این کشور انجام داده و پیگیری های لازم جهت اطمینان یافتن از پیشرفت طرح امنیتی ایام بزرگداشت شهادت امام کاظم علیه السلام از سوی وی صورت گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است : در این سفر علاوه بر وزیر کشور ، مدیر دفتر پیگیری نخست وزیر، فرمانده عملیات بغداد، فرمانده عملیات منطقه ی رصافه، مدیر اجرایی این طرح در وزارت کشور و مشاور امنیتی وزیر ، وی را همراهی می کردند.

این بیانیه می افزاید : وزیر کشور راه‌های تعیین‌شده برای تردد زائرانی که عازم شهر مقدس کاظمین در مناطق مختلف ، به ویژه از منطقه رصافه بغداد هستند را بررسی کرده و توصیه‌های لازم را به دست اندرکاران ارائه نموده ، تا موفقیت لازم برای ایجاد فضایی امن و مناسب برای همه زائران فراهم ، و اطمینان از عبور و مرور روان و بدون ازدحام آنان به حرم مطهر حاصل گردد.

گفتنی است که شهر مقدس کاظمین از روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر تردد زائران از داخل و خارج عراق برای بزرگداشت ایام مصیبت بزرگ شهادت امام کاظم علیه السلام بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا