آسیااخبارعتبات و اماکن مقدسهعراق
برجسته ها

مشایه ی کاظمین ، دومین مشایه بزرگ پس از مشایه اربعین به روزهای پایانی خود نزدیک می شود ، عاشقان اهل بیت به زودی در حرم امام کاظم علیه السلام

انبوهی از زائران و عزاداران و محبان اهل بیت علیهم السلام از سراسر دنیا ، برای گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، پیاده و سواره در حال رساندن خود به شهر کاظمین هستند.

مشایه ی کاظمین دومین مشایه بزرگ پس از مشایه ی اربعین می باشد که مدتی است آغاز شده و زائران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در مسیر حرم کاظمین هستند.

از یک ماه پیش ، کاروان های عظیم زائران ، با پای پیاده از نقاط مختلف عراق از جنوب عراق به سمت بغداد حرکت نموده اند تا سالروز شهادت جانگداز حضزت موسی بن جعفر را گرامی بدارند.

کاروان های عراقی که شامل اجتماع عظیم انسانی از محبان اهل بیت علیهم السلام از استان های جنوبی عراق می باشند ، هم چنین به منظور گرامیداشت زیارت مبارکه رجبیه در غالب این کاروان ها مشایه ی خود را آغاز کرده اند.

حرکت کاروان هایی که با پای پیاده از استان های بصره، ذی قار و میسان به سمت شهر مقدس کاظمین برای رسیدن به حرم مطهر امام کاظم و امام جواد سلام الله علیهما ، به منظور بزرگداشت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام حرکت می کنند ، حدود پنج هفته به طول می انجامد.

خیل عظیمی از زائران و پیروان اهل بیت علیهم السلام تحت عنوان کاروان های ولاء و نصرت ، به سمت پایتخت عراق بغداد، برای گرامیداشت شهادت هفتمین امام اهل بیت علیهم السلام حرکت کرده اند.

مشایه و حرکت کاروان هایی از نجف ، کربلا ، سامرا و دیگر شهرهای عراق نیز به سمت کاظمین آغاز گردیده است.

زائران یاد شده برای عرض تسلیت و همدردی به مناسبت سالگرد ضایعه ی عظیم شهادت امام کاظم علیه السلام ، با پای پیاده خود را به بارگاه ملکوتی باب الحوائج امام موسی کاظم علیه السلام می رسانند.

این زائران شامل جمعیت بیشماری از گروه های مختلفی از جوانان ، کودکان ، سالمندان ، به همراه زنان و اعضای خانواده ، در مسیر مرقد مطهر آن امام مظلوم و مسموم در حرکتند.

بسیاری از موکب‌های متبرکه حسینی ، غرفه‌ها و خیمه‌های خود را برای پذیرایی از زائران در مسیرهایی که به سمت کاظمین در حال حرکت می باشند ، برپا کرده‌اند تا خدمات لازم را به عاشقان اهل بیت ارائه نمایند.

مشایه ی شهادت امام کاظم علیه السلام ، به عنوان دومین مشایه پس از مشایه ی اربعین شناخته می شود، چرا که این اجتماع عظیم انسانی ، شاهد حضور میلیون ها نفر از عاشقان و وفاداران خاندان پاک اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین ، شامل خانواده ها و عشایر گوناگون ، و هم چنین از مشاغل و بخش‌های مختلف جامعه اصیل عراق است.

لازم به ذکر است که شیعیان و موالیان حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام در سراسر جهان ، همه ساله در ۲۵ رجب ، سالروز شهادت جانسوز آن حضرت را گرامی می دارند ، و برای آن اسیر عزلت نشین سیاه چاله های ظالمان و اسیر در زندان های طولانی مدت و طاقت فرسای دشمنان اهل بیت ، رخت ماتم و عزا بر تن می کنند.

گفتنی است که پخش زنده مشایه ی زائران و عزاداران به سمت شهر مقدس کاظمین به مناسبت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام ، از روز جمعه بیست و یکم رجب ، از مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام آغاز شده است.

بنابر گزارش دفتر طرح و برنامه این مجموعه رسانه ای، پخش زنده مشایه کاظمین از شش شبکه وابسته به این مجموعه رسانه ای و به پنج زبان زنده دنیا تا سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا