اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری مسابقه بین المللی در رشته خوشنویسی عربی توسط دبیرخانه مسجد جامع کوفه

مسجد اعظم کوفه در شهر نجف اشرف ، میزبان مسابقه بین المللی خوشنویسی عربی تحت عنوان «السفیر» با حضور ۲۵۰ خوشنویس از داخل و خارج عراق بود که آثار برجسته بسیاری از جوانان را در این عرصه هنری در خود جای داده بود.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، تولیت مسجد کوفه، محمد مجید موسوی در گفتگویی اظهار داشت : مسابقات بین المللی خوشنویسی عربی در سیزدهمین دوره خود برگزار می شود که شاهد شرکت حدود ۲۰۰ نفر خوشنویس و ۲۵۰ تابلو در پنج نوع خط مشهور بود.

وی در ادامه گفت : هدف از برگزاری این مسابقه، معرفی جایگاه شهر کوفه و مسجد بزرگ آن و ارتقای خوشنویسی است، به ویژه آنکه حضرت علی علیه السلام در این شهر حضور داشته و رهبری حکومت الهی آن را بر عهده داشتند ، و این مسجد مبارک را تأسیس کردند.

موسوی هم چنین خاطرنشان کرد: دبیرخانه ویژه این مسابقه بین المللی در تلاش برای ارتقای این هنر اصیل اسلامی ، و بازگشت شکوه خط عربی و خط قرآن کریم می باشد و در این راستا می کوشد تا آثار و هنرنمایی هایی جوانان در شهرهای مختلف عراق و هم چنین کشورهای عربی و اسلامی را گردآوری نماید تا در عرصه خط عربی، این درخشندگی را به این شهر پربرکت علوی بازگرداند.

در همین حال، هنرمند عبدالکریم عبدالثابت، رئیس انجمن خوشنویسان عراق، از برگزاری چنین مراسم باشکوهی در حرم های مطهر و مراکز مقدس شیعیان ابراز خوشحالی کرد.

وی در گفتگویی با خبرگزاری ما گفت: مسابقه خوشنویسی عربی السفیر آثار بسیاری از خوشنویسان در مناطق مختلف عراق و همچنین کشورهای عربی و اسلامی را گردآوری و آنان را به حضور و شرکت در این رویداد ، ترغیب کرده است.

این هنرمند در ادامه گفت: خوشنویسان مفتخرند که در چنین مکان های مقدسی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های هنری و خلاقانه خود به ویژه در عرصه خوشنویسی عربی که زیبایی آن از این شهر مقدس نشات می گیرد، حضور دارند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: حضور جوانان در این مسابقه با رعایت قواعد صحیح خط عربی و خاستگاه آن توسط خوشنویسان بسیار زیبا و شگفت انگیز بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا