اخبارپاکستانجهان

حمله مرگبار شورشیان به اداره های دولتی در بلوچستان پاکستان

مقام‌های پاکستانی از سه حمله هماهنگ شده توسط شورشیان به چندین اداره دولتی از جمله یک زندان در ایالت بلوچستان این کشور خبر داده‌اند.

در همین راستا روزنامه دان به نقل از این مقام‌ها گزارش داده که این حمله شب گذشته، دوشنبه‌، ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی صورت گرفته است.

در همین حال جان اچکزی، وزیر اطلاعات بلوچستان در شبکه اجتماعی گفته که این حمله شبه‌نظامیان در منطقه «مچ‌بولان» این ایالت توسط نیروهای امنیتی دفع شده است.

وی افزود: خوشبختانه به هیچ تاسیساتی خسارت وارد نشده و تلفات جانی به نیروهای امنیتی ما وارد نشده است. تروریست‌ها عقب‌نشینی کردند و توسط نیروهای امنیتی تحت تعقیب قرار گرفتند.

گفتنی است، هر چند مقام‌های پاکستانی وارد شدن تلفات در این حمله را رد می‌کنند، اما برخی منابع خبری گفته‌اند که دست‌کم ۵۰ تن در پی این حمله کشته شده‌اند.

منابع درباره اینکه کشته شدگان شامل چه کسانی هستند، جزییات ارائه نکرده‌اند. به گفته این منابع، مهاجمان پس از انفجار وارد یک مرکز نظامی شده‌اند.

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان (بی‌ال‌ای) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

شایان ذکر است که حملات جنگ‌جویان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و تحریک طالبان پاکستانی علیه نظامیان این کشور در چند هفته اخیر افزایش یافته، این در حالی است که کمتر از ۱۰ روز دیگر به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان باقی مانده‌ است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا