آفریقااخبارجهان

انتشار یک گزارش حقوقی درباره افزایش موارد ربودن زنان در مناطق جنگی سودان

“شبکه اقدام های استراتژیک برای زنان در شمال آفریقا” موسوم به “صیحه” با انتشار گزارشی حقوقی نسبت به افزایش موارد ربودن زنان در مناطق جنگی سودان هشدار داد.

در این گزارش تعداد زنان و دختران ربوده شده در مناطق مختلف جنگی در سودان از آوریل ۲۰۲۳ میلادی تاکنون را ۱۰۴ مورد بیان کرد که عمر برخی دختران ربوده شده تنها ۱۳ سال بوده است.

در همین حال “موسسه سودانی قربانیان ربایش” نیز در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی با انتشار گزارشی تعداد افراد ربوده شده از ابتدای جنگ تاکنون را ۸۴۲ مورد عنوان کرد که ۴۸ مورد آن زنان و دختران بوده اند.

از سوی دیگر سازمان ها و مقام های امدادی نیز اعلام کردند که درگیری بین دو حزب مسلح در سودان باعث افزایش موارد آزار و ربودن زنان و دختران، شده است.

گفتنی است، ارتش سودان در جنگی که در ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ میلادی بر سر طرح هایی برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان آغاز شد، با نیروهای پشتیبانی سریع می جنگد. نبردها در پایتخت، خارطوم، و منطقه دارفور، در غرب کشور متمرکز است.

در همین حال سازمان ملل تخمین می زند که ۴.۲ میلیون نفر در معرض خطر خشونت مبتنی بر جنسیت هستند که این رقم قبل از شروع درگیری در اواسط آوریل ۳ میلیون نفر بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا