اخبارجهانجهان اسلامعراق

شهرداری شهر بغداد برنامه زیارت ماه رجب را اعلام کرد:آمادگی بغداد برای پذیرایی از زائران حرم مطهر کاظمین

شهرداری بغداد، امروز یکشنبه 8 بهمن 1402، از آماده سازی طرح خدمات رسانی و پذیرایی از میلیون‌ها زائر که به مناسبت زیارت سالروز شهادت امام موسی الکاظم علیه السلام در حرم مطهر کاظمین برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری (اخبار شیعه): در بیانیه‌ی شهرداری بغداد آمده است، كه مهندس عمار موسی کاظم شهردار بغداد در جریان نشستی گسترده با مدیران کل، گفت: «برای اجرای طرح خدمات رسانی به زائرین که به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به بغداد و این حرم مطهر مشرف می شوند، مقدمات در حال انجام است، و با هماهنگی دستگاه های امنیتی، وزارتخانه های ذیربط، دبیرخانه حرم کاظمین و موکب های حسینی بهترین خدمات را برای زائرانی که با پای پیاده از بغداد و تمامی استان ها و کشورهای دیگر می آیند، ارائه خواهد شد».

وی افزود: «این طرح از 13 بهمن ماه مصادف با 21 رجب، از طریق اتاق عملیات تشکیل شده در ستاد شهرداری شهر کاظمین، آغاز و تا پایان مراسم زیارت ادامه خواهد داشت».

او خاطرنشان کرد: «شهرداری بغداد دستور داد تا شهر کاظمین به 9 منطقه تقسیم شود تا هر منطقه یا دو منطقه به طور مجزا توسط مسئولان ذیربط به آن منطقه مدیریت شوند، و شهرداری بغداد با برنامه های حمایتی، و با حضور عوامل شهرداری برای امور فنی و اداری و برای نظارت بر این مناطق، با آمادگی کامل در خدمت زائران امام موسی کاظم علیه السلام حضور خواهد داشت».

شهردار بغداد از مشارکت بیش از 1800 پاکبان، 80 دستگاه فشرده سازی و جمع آوری زباله ها، تعدادی ماشین آلات حمل و نقل آب و ماشین آلات تخصصی دیگر، آماده سازی کارگاه های نگهداری و سوخت رسان، و توزیع ظروف یکبار مصرف و کیسه های زباله در مسیرهای زائران و نزدیک موکب های حسینی، خبر داد، این در حالی ست که حرکت توزیع و فعالیت ماشین آلات تخصصی خدمات رسان از طریق سیستم جی پی اس، پیگیری خواهد شد.

گفتنی ست که در بیانيه‌ی شهرداری بغداد، به شرکت توزیع آب این شهر دستور داده شده که، پمپاژ آب به شهر کاظمین در طول مدت زیارت افزایش یابد، و ایستگاه های آب العطیفیه و الکاظمیه به مقادیر کافی از مواد ضد عفونی کننده مثل کلر مجهز شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا