آمریکااخبارجهان

درخواست کمک جهانی  ۷.۹ میلیارد دلاری از سوی سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) برای کمک به ۱۴۰ میلیون نفر

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) برای کمک به ۱۴۰ میلیون نفر ۷.۹ میلیارد دلار “درخواست جهانی” می کند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) گفت که این درخواست در حالی مطرح می شود که تعداد افرادی که مجبور به مهاجرت شده اند تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۱۷ میلیون نفر رسیده است.

سازمان بین المللی مهاجرت که وابسته به سازمان ملل متحد می باشد ، برای اولین بار است که یک “درخواست جهانی” برای کمک رسانی گسترده برای ۱۴۰ میلیون نفر را مطرح کرده است.

هدف از این اقدام ، اختصاص ۷.۹ میلیارد دلار برای کمک به افرادی است که به دلایل مختلف از جمله کسانی که در درگیری ها و منازعات دچار آسیب شده اند ، تا افرادی که به دلیل تغییرات آب و هوایی مجبور به ترک خانه های خود شده اند ، دچار نابسامانی زندگی در شرایط مهاجرت هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) روز دوشنبه درخواست سالانه خود را مطرح کرد، چرا که از وظایف اصلی این نهاد ، تقویت تلاش‌ها برای محافظت از مهاجران، کاهش آوارگی و گسترش راه‌های مهاجرت قانونی است.

این درخواست در زمانی مطرح می شود که دولت های بزرگ کمک کننده با بودجه های فشرده و محدودی مواجه هستند ، وو امکان یاری رسانی هم چون گذشته را ندارند ، اما این سازمان امیدوار است علاوه بر دولت‌ها، کمک‌های مالی از سوی افراد نیکوکار و بشردوست به صورت فردی و بخش خصوصی تأمین شود.

امی پاپ، مدیر کل جدید این آژانس گفت که این کمک مالی شامل ۱۴۰ میلیون نفر – هم مهاجران و هم جوامعی که آنها را در خود جای داده اند – خواهد گردید.

وی در ادامه  گفت: «مهاجرت های غیرقانونی و اجباری به سطح بی سابقه ای رسیده است و چالش هایی که ما با آن مواجه هستیم پیچیده تر می شوند ، و شواهد بسیار زیادی نشان می دهد که مهاجرت، زمانی که به خوبی مدیریت شود، سهم عمده ای در رونق و پیشرفت جهانی دارد.

امی پاپ هم چنین تاکید کرد که تمامی کشورها و نهادهای ذیربط بایستی برای مهاجرت هایی که در آینده صورت می گیرد ، برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند به موج‌های احتمالی مهاجرت ها ، واکنش مناسبی نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد : احساس مسئولیت نسبت به این واقعیت که افراد زیادی در مسیر مهاجرت جان خود را از دست می دهند ، و یا مورد استثمار قرار می‌گیرند ، این تعهد را در ما ایجاد می کند که که جان‌های بیشتری را نجات دهیم و مسئولانه‌تر در این مسیر گام برداریم.

گفتنی است که مهاجران اغلب برای فرار از شرایط خود در کشورشان ، گاه سفرهای دلخراش و پرمخاطره ای را انجام می دهند که بسیاری از آنان در این راه جان خود را از دست می دهند.

پروژه “مهاجران گمشده” ی سازمان بین‌المللی مهاجرت تخمین می زند که حداقل ۶۰۰۰۰ نفر در چنین سفرهایی در ۹ سال گذشته جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند، به ویژه آنهایی که از مسیر لیبی و سوریه به سمت دریای مدیترانه رفته اند تا به اروپا برسند.

داده های IOM هم چنین نشان می دهد که ۲۸۱ میلیون مهاجر بین المللی، از کارگران معمولی گرفته تا صاحبان مشاغل یقه سفید، در نزدیک به ۱۰  درصد از تولید اقتصاد جهانی ، ایفای نقش می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا