آفریقااخبارجهان
برجسته ها

سازمان ملل: جنگ سودان تاکنون بیش از ۱۳ هزار کشته برجای گذاشته است

سازمان ملل متحد اعلام کرد: جنگ کنونی در سودان بین ارتش و نیروهای واکنش سریع که بیش از ۹ ماه است، جریان دارد، بیش از ۱۳ هزار کشته و حدود ۲۶ هزار زخمی برجای گذاشته است.

سازمان ملل: جنگ سودان تاکنون بیش از ۱۳ هزار کشته برجای گذاشته است

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در بیانیه‌ای که روز گذشته، یکشنبه منتشر کرد، توضیح داد: از آغاز درگیری‌ها بین ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) در 15 آوریل گذشته،  حدود ۱۳ هزار و صد نفر کشته و حدود ۲۶ هزار و ۵۱ نفر دیگر در سراسر کشور زخمی شدند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: ۹ ماه پس از آغاز جنگ بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، حدود ۷.۶ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند و یا به مکان‌های امن‌تر دیگری در سودان پناه برده‌ یا به خارج از کشور پناهنده شده‌اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل توضیح داد: ۶.۱ میلیون نفر در داخل سودان آواره شده و حدود ۱.۵ میلیون نفر دیگر از ۱۵ آوریل گذشته به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند.

جنگ بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع از اواسط آوریل ۲۰۲۳ میلادی بدون اینکه تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به این جنگ موفقیت‌آمیز باشد، موجب بروز شرایط انسانی سختی شده و این جنگ به ۹ ولایت از مجموع ۱۸ ولایت این کشور سرایت کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا