اخبارافغانستانجهان

اوچا: کمک‌های‌ شرکای سازمان ملل در سال ۲۰۲۴ به افغانستان کاهش یافته است

دفتر هماهنگ‌کننده ی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان روز پنجشنبه گفت که ۱۰ میلیون و سیصد هزار نفر در افغانستان نیاز شدیدی به کمک‌‌های بشردوستانه دارند.

اوچا افزود که علی‌رغم این وضعیت، شرکای بشردوستانه ، کمک‌ها را در هر منطقه افغانستان کاهش داده‌اند.

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (OCHA) اعلام کرده که به‌رغم نیازمندی بیشتر مردم افغانستان به کمک‌های فوری در سال جدید میلادی، اما شرکای سازمان ملل کمک‌های‌ خود به این کشور را کاهش داده اند.

این دفتر روز پنجشنبه (۲۸ دی) در شبکه اجتماعی ایکس آمار نیازمندان به کمک‌های بشردوستانه در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب افغانستان را منتشر کرد.

اوچا با ارائه آمار افراد نیازمند در بخش‌های مختلف کشور افزوده است که پنج میلیون تن در ولایت‌های مرکزی از جمله کابل، پایتخت به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند.

این آمار در جنوب افغانستان به ۳ میلیون و هفتصد هزار نفر، و در غرب افغاستان به ۳ میلیون و سیصدهزار نفر می‌رسد.

اوچا همچنین آمار نیازمندان در شمال افغانستان را سه میلیون و سیصد هزار نفر، در شمال شرق ، سه میلیون و ششصد هزار نفر ، و جنوب شرق را دو میلیون و هفتصد هزار نفر و شرق را یک میلیون و ششصد هزار نفر اعلام کرده است.

پیش از این دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) در اوایل ماه دی اعلام کرده بود که افغانستان یکی از پیچیده‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان را دارد.

به گفته اوچا بیش از ٢٤ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه برای زنده ماندن نیاز دارند.

این نهاد هم چنین تاکید کرده که افغانستان هم اکنون که در زیر سلطه طالبان است، از دهه‌ها سال پیش به این‌سو با جنگ دست‌وپنجه نرم می‌کند ، علاوه بر آن ، با بحران‌های ناشی از آب‌وهوا، بلایای طبیعی پی در پی ، فقر ریشه‌دار و موانع فراوانی بر سر راه کار و فعالیت زنان نیز روبه‌رو است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا