اخبارجهانجهان اسلام

انتشار کتاب تاریخ نجف از آغاز تا کنون

کتاب تاریخ نجف از آغاز تا کنون نوشته دکتر هادی انصاری در دو جلد ، توسط موسسه مطالعات تاریخ ایران ، به زیور طبع آراسته شد.

دکتر هادی انصاری ضمن اعلام این خبر به نقل از ناشر کتاب خود ، افزود : این خبر مسرًت بخش را نزدیک به ده ماه در انتظار آن بوده و لحظه شماری می کردم ، لحظات وصف شدنی نیست و نمی توانم احساسات خود را به قلم آورم ! به ویژه که این بار این تلاش و مولود تازه ام در باره شهری است که از شهر و دیار والاتر است.

وی در ادامه گفت : این دو جلد کتاب که مجموعا شامل ١٥٠٠ صفحه و ٣٤٥ عنوان می باشد ، در ابتدا به تاریخ از نام های نجف و بقعه مبارک آن از آغاز تاریخ پرداخته ، و سپس آشکار شدن قبر مطهر ، و تمام ساختمان های بنا شده بر روی مزار حضرت از ابتدا و دوره های گوناگون تاریخ تاکنون را مورد اشاره قرار داده است.

دکتر هادی انصاری ، مدفونین در رواق ها و ایوان طلا و حجره های پیرامونی صحن مطهر ، رخدادهای تاریخی بوقوع پیوسته در این شهر مقدس ، تولیت در حرم و خاندان های مشهور متولی آستانه در طول تاریخ ، خادمین حرم ، پیشینه تاریخی مدارس دینی در نجف أشرف و نام مدارس کهن و کنونی آن ، محله های نجف ، و دهها مطلب و خاطره دیگر در این کتاب را از دیگر موارد به نگارش در آمده در این کتاب ذکر کرده است.

وی هم چنین تاکید کرده این دو جلد کتاب که نتیجه چهار سال تلاش اینجانب بشمار می آید ، در ماه پربرکت رجب سال ١٤٤٥ هجری ، برابر با دی ماه سال ١٤٠٢ شمسی ، انتشار می یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا