اخبارجهانعربستان سعودی

ادعای یک سازمان حقوق بشری : عربستان سعودی برای سفید کردن اعتبار و پاک کردن سابقه ی نقض حقوق بشر خود ، از رویدادهای ورزشی سوء استفاده می کند

دیده بان بین المللی حقوق بشر در گزارشی جدید اعلام کرد که عربستان سعودی در حال سرمایه گذاری برای میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی است تا سابقه خود را در زمینه نقض حقوق بشر سفید کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه این سازمان در گزارش خود ، اعلام کرد: عربستان سعودی از طریق برگزاری رویدادهای ورزشی ، در تلاش است که خود را کشوری توسعه یافته و متمدن نشان دهد و این گونه وانمود نماید که هرگز به سرکوب و تجاوز علیه شهروندان و مهاجران نمی‌پردازد.

این سازمان در ادامه افزوده : عربستان از رویدادهای ورزشی سوء استفاده می کند تا شهرت و سابقه نقض حقوق خود را پاک کند، چرا که با میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ ، توجه مثبت و گسترده رسانه ها را به خود جلب می کند و در عین حال ذهن آنها را از موارد نقض حقوق بشر در کشور میزبان دور می کند.

این سازمان خاطرنشان کرده که “مدافعان حقوق بشر، فعالان و روشنفکران سعودی ضمن تکذیب این ادعاها ، در ماه مه گذشته ، مطالبات مردمی در رابطه با اصلاحات واقعی در این کشور را منتشر کردند، سندی که مجموعه ای از اصول اصلی لازمه برای ایجاد اصلاحات واقعی را مشخص می کند.

خواسته های این افراد و گروه ها ، شامل آزادی همه زندانیان سیاسی ، احترام به حق آزادی بیان و تشکل ها، حمایت از حقوق زنان، مهاجران و اقلیت های مذهبی، لغو شکنجه و مجازات اعدام، اصلاح نظام قضایی و توزیع بدون تبعیض ثروت در کشور بوده است.

فعالان یاد شده تاکید کرده اند که در قبال این خواسته ها ، سرکوب و آزار و اذیت بیشتر ، پاسخ حکومت این کشور بوده ، در حالی که ادامه ی میزبانی رویدادهای ورزشی آینده ، راهکاری است که زمامداران این کشور به آن توسل جسته اند تا توجه افکار عمومی دنیا را از اقدامات سرکوبگرانه خود منحرف کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا