اخبارجهانجهان اسلام

صلح جهانی در سایه نام سیدالشهداء با زبان هنر

مجموعه TNA Record به وسیله هوش مصنوعی انیمیشینی زیبا با نام Hussain chain به زبان اردو تولید و منتشر کرده است .

این کلیپ به دنبال انتقال مفهوم صلح ، حول نام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام و با محوریت کودکان می‌باشد.

به نظر می رسد این اقدام فرهنگیِ قابل تحسین ، قدم مثبتی در انتقال حقایقی از واقعیات زندگانی امام حسین علیه السلام و اهداف آن حضرت از جمله لزوم صلح و مهربانی در سر تا سر دنیا باشد.

متاسفانه برخی از افراد جنگ طلب گه به دنبال دستیابی به اهداف ستیزه جویانه ی خویش از طریق جنجال آفرینی و خشونت هستند ، با دستمایه قرار دادن ماجرای کربلا ، تلاش دارند که نام آن حضرت را با جنگ و خونریزی و خشونت پیوند زده و برای رسیدن به اهداف خود ، از واقعه ی کربلا سوء استفاده نمایند.

در حالی که حقایق تاریخی به ما می گویند که از ۱۱ سال دوران امامت آن حضرت که ۱۰ سال آن با حکمرانی معاویه ، همزمان بود ، آن امام معصوم بر صلحی که برادر بزرگوارشان امام حسن مجتبی با معاویه بسته بودند ، پایبند ماندند.

امام حسین علیه السلام آن گاه که بر خلاف مفاد صلح نامه ی برادر بزرگوارشان ، مجبور به بیعت با یزید شدند ، زیر بار این خفت نرفتند ، و مدینه را ترک فرمودند.

اکنون این کلیپ زیبا که بر روایتی واقع گرا از زندگانی سر تا سر صلح و مهربانی حضرت سیدالشهداء تاکید دارد ، می تواند این جلوه ی مهم از زندگانی و پیام آن حضرت در این رابطه را به مردم دنیا با زبان زیبای هنر منتقل نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا