اخبارجهانجهان اسلامعراق

مشایه ی خیل عظیمی از زائران به سوی سامرا به منظور گرامیداشت شهادت امام هادی علیه السلام

جمعیت انبوهی از زائران از استان های مختلف عراق با شکوه و عظمت فراوان ، همراه با دلدادگی به بارگاه قدسی اهل بیت علیهم السلام با پای پیاده به سمت شهر مقدس سامرا حرکت کرده اند تا مصیبت شهادت امام هادی علیه السلام را در حرم مطهر آن حضرت گرامی بدارند.

این زائران ، مشایه ی خود را از استان‌های بصره، ناصریه، دیوانیه، بغداد و سایر استان‌های عراق ، برای بزرگداشت سالگرد شهادت امام هادی در حرم مقدس امامین عسکریین آغاز کرده اند، مکانی که شیعیان عراق و جهان ، ماه رجب ، شهادت آن امام را گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرگزارش اخبار شیعه ، جمعیت انبوه زائران از اقشار گوناگون ، و رده های سنی مختلف ، مشایه خود را به سمت مرقد امامین عسکریین علیهم السلام در شهر مقدس سامرا آغاز کرده اند.

به گفته خبرنگار ما ، زائران با پای پیاده از جمله موکب شهید جمعه از منطقه ناصریه و موکب مردم منطقه شیخ سعد ، از چند روز پیش ، از استان خود به سمت شهر سامرا برای بزرگداشت این مصیبت بزرگ به راه افتاده اند.

وی در ادامه تاکید کرد : به مناسبت شهادت امام هادی علیه السلام موکب های خدمات رسانی حسینی با هدف ارائه خدمات لازم به زائران در سراسر جاده منتهی به شهر سامرا حضور دارند.

گفتنی است که حرم مطهر امامین عسکریین نیز به نوبه خود با برپایی برنامه های بزرگداشت و پذیرایی از دسته ها و عزاداران این مصیبت بزرگ، برای گرامیداشت شهادت امام هادی علیه السلام در شهر سامرا آماده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا