اخباراروپاجهان

پلیس ترکیه ۷۰ مظنون مرتبط با گروه داعش را دستگیر کرد

وزیر کشور ترکیه روز پنجشنبه گفت که پلیس ترکیه ۷۰ مظنون مرتبط با گروه سنی های تندروی داعش را در حملات این هفته در سراسر کشور بازداشت کرد.

علی یرلیکایا، وزیر کشور، در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در این حملات مقادیر زیادی پول، برخی از موارد دیجیتالی ، و رسید برای تراکنش های بانکی نیز کشف شد.

ویدئویی همراه با پست یرلیکایا، خودروهایی را نشان می‌دهد که از ایستگاه‌های پلیس خارج می‌شوند و افسران مسلح با تجهیزات نظامی به مکان هایی یورش می‌برند و به دنبال آن ، بازرسی و دستگیری صورت می‌گیرد.

در اواخر ماه دسامبر، نیروهای امنیتی ترکیه ۳۲ شبه نظامی مظنون به همکاری با گروه سنی های تندروی داعش را که به گفته خبرگزاری دولتی آناتولی ، در حال برنامه ریزی برای حمله به کنیسه ها، کلیساها و سفارت عراق بودند، بازداشت کردند.

یک هفته پیش از آن نیز پلیس ۳۰۴ شبه نظامی مظنون با همکاری با گروه سنی های تندروی داعش را در حملاتی همزمان در سراسر ترکیه در اقدامی که به نظر می رسید یک عملیات امنیتی قبل از فرا رسیدن سال نو بود، دستگیر کرد.

گروه سنی های تندروی داعش در دهه گذشته ، مجموعه ای از حملات مرگبار را در ترکیه ، از جمله تیراندازی در یک کلوپ شبانه در استانبول در اول ژانویه ۲۰۱۷ انجام داد ، که منجر به کشته شدن ۳۹ نفر در جریان برگزاری جشن های سال نو ، و جان باختن ۱۰۵ نفر دیگر در جریان بمب گذاری در راهپیمایی صلح در آنکارا در اکتبر ۲۰۱۵ شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا