اخبارجهانیمن

جزئیات حمله نظامی شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن

منابع خبری و محلی، بامداد جمعه از شنیده شدن صدای چندین انفجار در چند شهر یمن از جمله صنعا، پایتخت این کشور خبر دادند.

به گفته این منابع، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه به بیش از ۱۲ نقطه در یمن حمله کردند.

در همین راستا یکی از مقام‌های ارشد جنبش انصارالله یمن در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز مدعی شد حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

بعد از این حملات یک مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که حملات هوایی علیه یمن پایان یافته‌اند.

او با این وجود مدعی شد: ما در صورت ادامه تهدیدها حق پاسخ را برای خود محفوظ می‌دانیم.

پس  از آن مقام‌های آمریکایی در گفتگو با شبکه دولتی «صدای آمریکا» تصریح کردند که انگلیس و آمریکا سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار دادند.

همچنین یک مقام آمریکایی به این رسانه دولتی گفت استرالیا، کانادا، هلند و بحرین هم در حمله به یمن به آمریکا و انگلیس کمک کرده‌اند.

پس از حملات آمریکا و انگلیس، منابع بین‌المللی گزارش دادند نیروهای انصارالله در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضعی در دریای سرخ بودند.

یک مقام انصارالله هم به الجزیره گفت که نیروهای این جنبش به حملات آمریکا و انگلیس در دریای سرخ پاسخ دادند.

در همین حال شبکه خبری CNN به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه به سران کشورهای منطقه گفته که حمله به مواضع انصارالله دفاعی است و به قصد تشدید تنش انجام نمی‌شود. 

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه دولت مستقر در صنعا تجاوز ائتلاف آمریکا به یمن را محکوم کرد و گفت: کشور ما با یک حمله تجاوزکارانه از طرف کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و جنگنده‌های آمریکا و انگلیس روبرو شده است.

وی ادامه داد: بدون شک، آمریکا و انگلیس باید منتظر پرداخت بهای گزاف باشند و تبعات این تجاوز آشکار را تحمل کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا