آفریقااخبارجهان

حمله سنی های تندروی الشباب سومالی ، وابسته به القاعده ، به هلیکوپتر سازمان ملل که مجبور به فرود اضطراری شد

سنی های تندروی الشباب سومالی ، وابسته به القاعده ، پس از فرود اضطراری هلیکوپتر سازمان ملل ، یک نفر را کشتند و ۵ نفر دیگر را اسیر کردند.

به گفته مقام های سودانی، سنی های تندروی الشباب، وابسته به القاعده در شرق آفریقا، به هلیکوپتر سازمان ملل که چهارشنبه در قلمرو تحت کنترل افراط گرایان در سومالی فرود اضطراری داشت، حمله کرده و یک مسافر را کشتند و پنج نفر دیگر را ربودند.

محمد عبدی عدن گابوبه، وزیر امنیت داخلی ایالت گالمودوگ در مرکز سومالی در تماس تلفنی با آسوشیتدپرس گفت که هلیکوپتر یاد شده ، به دلیل نقص موتور در یکی از روستاها فرود آمد ، که شش تبعه خارجی و یک نفر سومالیایی در این هلی کوپتر بودند ، و در این میان یک نفر ، هنگام تلاش برای فرار ، به ضرب گلوله کشته شد ، و یک نفر هم مفقود شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد هم در این رابطه گفت برای ایمنی سرنشینان هلی کوپتر جزییات دیگری ارائه نمی دهد جز اینکه تاکید می نماید که تلاش ها و عکس العمل های لازم در حال انجام است ، ما کاملاً درگیر این موضوع هستیم و سعی می کنیم آن را حل کنیم.

وزیر امنیت داخلی ایالت گالمودوگ به این نکته نیز اشاره نموده که افراط گرایان ، پس از مصادره هلیکوپتر ، آنچه را که فکر می کردند که مهم است، سوزانده اند.

سنی های تندروی الشباب که مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته ، در ماه های اخیر پس از از دست دادن کنترل برخی از مناطق روستایی ، حملات خود را به پایگاه های نظامی سومالی تشدید کرد.

سنی های تندروی الشباب هنوز بخش‌هایی از جنوب و مرکز سومالی را تحت کنترل دارد و به حملات خود در موگادیشو، پایتخت، و مناطق دیگر ادامه می‌دهد و در تلاش برای راه اندازیِ به ادعای آنان یک دولت اسلامی است، و در همین راستا سالانه میلیون‌ها دلار از اتباع سومالیایی و شرکت‌ها و مراکز اقتصادی ، اخاذی می‌کند.

ماه گذشته، دولت سومالی از رای شورای امنیت سازمان ملل برای لغو تحریم تسلیحاتی که بیش از سه دهه پیش بر این کشور تحمیل شده بود استقبال کرد و گفت که این امر به نوسازی نیروهای سومالی کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا