اخبارجهان

افزایش ۶۲ درصدی تعداد کشته ها و افراد غیرنظامی در سال ۲۰۲۳ بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی

یک مطالعه تحقیقاتی تأیید می کند که سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد کشته و زخمیِ غیرنظامی در سراسر جهان را با افزایش ۶۲ درصدی به ثبت رسانده است.

یک مطالعه تحقیقاتی تأیید کرد که سال ۲۰۲۳ بیشترین تعداد غیرنظامیان کشته و یا مجروح بر اثر حملات هوایی، بمب‌ها و موشک‌ها را در بیش از یک دهه به ثبت رسانده است.

در مطالعه منتشر شده توسط گروه “اقدام علیه خشونت مسلحانه” آمده است که در سال ۲۰۲۳ ، ۳۳۸۴۶ غیرنظامی کشته و یا مجروح شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

این مطالعه ، با اشاره به اینکه این تعداد ، بیشترین آمار شمارش شده از زمان آغاز بررسی سالانه این گروه در سال ۲۰۱۰ است، خاطرنشان کرد: این اعداد بر اساس گزارش هایی برآورد شده که به زبان انگلیسی در مورد رخدادهای خشونت آمیز و درگیری ها در سراسر جهان منتشر شده ، و حتما کمتر از تعداد واقعی کشته ها و مجروحان در طول سال ۲۰۲۳ می باشد.

مدیر اجرایی این گروه، یان اورتون، گفت : از زمانی که این گروه در سال ۲۰۱۰ نظارت بر این مسائل را آغاز کرد، طبق برآوردها برای ما محرز شد که سال گذشته ، بیشترین آسیب به غیرنظامیان به دلیل خشونت های انفجاری اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نبردها و درگیری‌ها در اوکراین و سودان به افزایش تلفات کمک کرده است ، علاوه بر آن به حمله ۷ اکتبر گذشته حماس به شهرک‌های اسرائیلی هم اشاره ای داشت.

این گروه هم چنین تصریح نموده که عملیات “شمشیرهای آهنین” که توسط اسرائیل در پاسخ به حمله ۷ اکتبر راه اندازی شد، ۳۷ درصد از کل تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داد.

گفتنی است که اعداد اعلام شده ی مذکور ، توسط این گروه به تعداد کشته ها و مجروحان جنگ حماس با ارتش اسرائیل در نوار غزه ، مطابقت ندارد ، چرا که بر اساس آخرین آمار، تعداد قربانیان این منازعه ، از ۲۳۲۱۰ نفر فراتر رفته و علاوه بر آن بیش از ۵۹۰۰ نفر مجروح ، و هم چنین ، نزدیک به ۸۰۰۰ مفقود در پی داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا