اخبارجهانجهان اسلام

سرکوب مسلمانان ایغور چین توسط حکومت این کشور ، و تبانی با برخی از سازمانها با عناوین اسلامی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات

عبدالحکیم ادریس، رئیس مرکز تحقیقات اویغور در آمریکا گفت: چین در داخل این کشور با اسلام و مسلمانان در حال جنگ است ، اما از سازمان های اسلامی به عنوان ابزار تبلیغاتی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود ، در سطح بین المللی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، ادریس در گفتگویی با رادیو آسیای آزاد گفت: همکاری سازمان همکاری اسلامی با چین به عنوان لکه ننگ ، و نشانه ای از خیانت و فساد در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی ادعا نمود که سازمان همکاری اسلامی از نزدیک با دولت چین همکاری می کند، و علی رغم آنکه چین ، جنگ آشکاری علیه مسلمانان این کشور به راه انداخته است ، اما این جنایات هرگز توسط این مراکز اسلامی انعکاس نیافت.

ادریس خاطرنشان کرد: دولت چین هشدارهای بین‌المللی را برای پرهیز از اعمال جنایت علیه مسلمانان ، نادیده می‌گیرد و وانمود می‌کند که به حقوق اویغورها و اقلیت‌های قومی احترام می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: این سازمان که آشکارا با آزار و شکنجه اویغورها توسط چین همکاری می کند، نماینده مسلمانان نیست، بلکه تنها نماینده حاکمان کشورهای اسلامی است، اما این حاکمان نسبت به حاکمان ظالم چین وفاداری نشان می دهند و این برخلاف اساسنامه سازمان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا