اخبارجهانیمن

سازمان بهداشت جهانی: یک چهارم از جمعیت یمن از آسیب های روانی رنج می برند

سازمان بهداشت جهانی می گوید که یک چهارم از جمعیت یمن از آسیب های روانی رنج می برند.

این سازمان بر پایان نیافتن جنگ در یمن و تداوم آن تحت یک جنگ خاموش را مورد تاکید قرار داده است.

سازمان بهداشت جهانی روز ، سه شنبه ، گفت که بسیاری از مناطق در یمن از کمبود شدید خدمات بهداشت روانی و نهادهای مداخله گر در رابطه با مسائل روانی اجتماعی رنج می برند.

این نهاد بین المللی بر این نکته تاکید کرده است که جنگ و آثار روانی و روحی آن ، تقریباً بر یک چهارم از جمعیت این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

در گزارش اخیر این سازمان ، تعداد افرادی که از آسیب های روانی و استرس های ناشی از درگیری مداوم رنج می برند ، حدود ۷ میلیون نفر تخمین زده است ، که این تعداد ، حدود یک چهارم از جمعیت یمن را شامل می شود.

این سازمان بر این نکته تاکید دارد که علیرغم آنکه در حالی که تمامی این افراد ، به حمایت و خدمات سلامت روانی احتیاج دارند ، فقط ۱۲۰ هزار نفر از آنان می توانند به این گونه خدمات دسترسی پیدا کنند.

این نهاد بین المللی هم چنین می افزاید : علاوه بر آن ، بسیاری از مناطق در یمن نیز به دلیل برخورداری از تعداد کمی از متخصصان آموزش دیده و مراکز درمانی ، از کمبود شدید خدمات بهداشت روان و پشتیبانی روانی اجتماعی رنج می برند.

این سازمان یکی دیگر از مشکلات فراروی آسیب دیدگان روحی ناشی از تبعات جنگ را این گونه توصیف می کند که حتی در مناطقی که چنین خدماتی در دسترس است ، برخی از آسیب دیدگان روحی ، ممکن است به دلیل احساس ننگ و عار در فضای اجتماعی ، از مشکل دسترسی به چنین خدماتی رنج ببرند.

سازمان جهانی هم چنین تأکید کرد که بحران سلامت روحی و روانی در یمن جنگی است که هنوز پایان نیافته و این کشور در حقیقت هم چنان درگیر نبردی خاموش است که نیاز به توجه فوری دارد.

این سازمان ، اولویت دادن به مراقبت های بهداشت روان ، مبارزه با احساس ننگ و عار به منظور افزایش آگاهی و ایجاد یک سیستم پشتیبانی قوی را از جمله راهکارهایی عنوان نموده که با بهره گیری از آن ها ، یمن قادر خواهد بود به کسانی که دوباره می خواهند زندگی بهتری را تجربه کنند ، کمک کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا