اخبارپاکستانجهان

پاکستان گزارش آمریکا درباره آزادی مذهبی را مغرضانه خواند

وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفتن نام این کشور توسط آمریکا در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی را قویا رد و با انتقال نگرانی‌های خود به واشنگتن یافته‌های این گزارش را مغرضانه و خودسرانه توصیف کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ، فهرست جدیدی از کشورها و گروهایی که در مناطق مختلف جهان ، ناقض آزادی مذهبی هستند یا در روند نقض آن به نحوی مشارکت دارند را منتشر کرد.

در این فهرست پاکستان، ایران، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، چین، روسیه و برخی کشورهای دیگر به‌عنوان کشورهای «مورد نگرانی ویژه» معرفی شده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان، قرار گرفتن نام این کشور توسط آمریکا در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی را قویا رد و با انتقال نگرانی‌های خود به واشنگتن ، یافته‌های این گزارش را مغرضانه و خودسرانه توصیف کرد.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، محتویات گزارش آزادی مذهبی توسط آمریکا مبنی بر نگرانی‌های ویژه این کشور نسبت به وضعیت پاکستان را مغایر با حقایق دانست.

پاکستان با ابراز تاسف نسبت به گزارش آمریکا آن را قویا رد کرد و گفت: ما نگرانی‌های خود را به ایالات متحده انتقال داده و متذکر می‌شویم که چنین رویکردهای تبعیض‌آمیز، یکجانبه و خودسرانه نتیجه معکوس دارد ، و اهداف مشترک ما برای پیشبرد آزادی مذهبی در سطح جهانی را تضعیف می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: این کشور قویاً معتقد است که چالش عدم رواداری مذهبی، بیگانه هراسی و اسلام هراسی را می توان از طریق تعامل سازنده و تلاش های جمعی مبتنی بر درک و احترام متقابل به بهترین شکل حل کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان، جامعه‌ای با مذاهب مختلف و متفاوت است که مردم مذاهب و فرقه های گوناگون ، در آن زندگی کرده و برنامه های جامع و موثری را برای تامین حقوق اقلیت های مذهبی در کشور پیاده کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه این کشور همچنین از حذف نام هند از فهرست وزارت خارجه امریکا انتقاد شده است.

پاکستان قبلاً نیز در سال های ۲۰۱۸ ، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ شامل این طبقه بندی قرار گرفته بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا