آفریقااخبارجهان

توصیه سازمان جهانی نفی خشونت به دولت تونس برای تضمین آزادی بیان شهروندان آن کشور

سازمان جهانی نفی خشونت با اشاره به لزوم پایبندی به قوانین آزادی بیان از مقام های تونس خواست که آزادی بیان شهروندان آن کشور را تضمین کنند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده ) نگرانی فزاینده خود را در مورد اقدامات مقام های تونس برای محدود کردن رسانه ها و مطبوعات و تلاش های مداوم برای خاموش کردن صداهای معترضان ابراز ، و خواستار لزوم پایبندی دولت آن کشور به قوانین آزادی بیان و تضمین حفظ شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، مسلمان آزاده در بیانیه‌ای تاکید کرد : این سازمان دائماً گزارش‌های حقوق بشر را از داخل تونس بررسی می‌کند ، که مواردی از سرکوب های مستبدانه و ارعاب نهادها و افراد فعال در حوزه ی مطبوعات و جامعه رسانه‌ای و زندانی شدن مخالفان سیاسی را نشان می‌دهد.

سازمان جهانی نفی خشونت نسبت به لغزش دولت تونس به چاه استبداد و دیکتاتوری هشدار داده و از مقام های این کشور خواسته تا عملکرد خود را در سطوح حقوقی و حقوق بشری بازنگری کنند.

گفتنی است که مقام های امنیتی تونس اخیرا دو خبرنگار را در این کشور دستگیر کرده اند، بدون اینکه دلایل دستگیری و یا حتی مکان بازداشت آنان را اعلام کنند.

سازمان‌های حقوق بشری بارها از «زوال» آزادی‌ها در تونس از زمانی که رئیس‌جمهور قیس سعید کنترل این کشور را به دست گرفته، سخن به میان آورده ، و با ابراز نگرانی عمیق ، خطر افزایش روند سرکوبگرانه مخالفان ، و نقض آزادی ها در این کشور، به ویژه آزادی مطبوعات را گوشزد نموده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا