اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز مشایه ی کاظمیه از جنوب عراق به سمت بغداد ، یک ماه پیش از شهادت امام موسی کاظم علیه السلام

یک ماه پیش فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز امام موسی کاظم علیه السلام ، کاروان های عظیم زائران ، با پای پیاده از جنوب عراق به سمت بغداد حرکت می کنند تا شهادت جانگداز آن حضرت را را گرامی بدارند.

نخستین کاروان ها تحت عنوان الولاء والنصرة ، به معنای وفاداری و یاری ، به منظور برپایی مراسم عزای جانسوز امام موسی کاظم علیه السلام که مصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رجب است ، از هم اکنون به سمت شهر مقدس کاظمین در بغداد پایتخت عراق حرکت کرده اند.

کاروان های عراقی که شامل اجتماع عظیم انسانی از محبان اهل بیت علیهم السلام از استان های جنوبی عراق می باشد ، هم چنین به منظور گرامیداشت زیارت مبارکه رجبیه در غالب این کاروان ها مشایه ی خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، حرکت کاروان هایی که با پای پیاده از استان های بصره، ذی قار و میسان به سمت شهر مقدس کاظمین برای رسیدن به حرم مطهر امام کاظم و امام جواد سلام الله علیهما ، به منظور بزرگداشت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام حرکت می کنند ، حدود پنج هفته به طول می انجامد.

بسیاری از موکب‌های حسینی ، ‌ خیمه‌های خود را برای پذیرایی از زائران در مسیرهایی که به سمت کاظمین در حال حرکت می باشند ، برپا کرده‌اند تا خدمات لازم را به عاشقان اهل بیت ارائه نمایند.

مشایه ی شهادت امام کاظم علیه السلام ، به عنوان دومین مشایه پس از مشایه ی اربعین شناخته می شود، چرا که این اجتماع عظیم انسانی ، شاهد حضور میلیون ها نفر از عاشقان و وفاداران خاندان پاک اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین ، شامل خانواده ها و عشایر گوناگون ، و هم چنین از مشاغل و بخش‌های مختلف جامعه اصیل عراق است.

گفتنی است که شیعیان و موالیان حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام در سراسر جهان ، همه ساله در ۲۵ رجب ، سالروز شهادت جانسوز آن حضرت را گرامی می دارند ، و برای آن اسیر عزلت نشین سیاه چاله های ظالمان و اسیر در زندان های طولانی مدت و طاقت فرسای دشمنان اهل بیت ، رخت ماتم و عزا بر تن می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا