اخبارپاکستانجهان

دستگیری ۲۱ عضو سنی‌های تند روی تحریک طالبان در پاکستان

پلیس ضد تروریسم پاکستان ۲۱ عضو گروه سنی های تند روی طالبان پاکستانی را دستگیر کرده است. گویا این افراد در چندین حمله مرگبار در سراسر این کشور دست داشته اند. حملات در پاکستان، طی سال ۲۰۲۳ ،هفتاد درصد افزایش یافته و تلفات نیز بیشتر شده بود.

اداره مبارزه با تروریسم ولایت مولتان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی، این بازداشت ها در دو هفته گذشته در ایالت پنجاب انجام شده است.

گفتنی است گروه سنی های تندروی تحریک طالبان پاکستان، معروف به طالبان پاکستانی یا TTP، یک گروه جداگانه اما متحد با طالبان افغانستان است که در سال۲۰۲۱ در حالی که نیروهای آمریکایی و ناتو در مراحل پایانی خروج از افغانستان بودند، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند.

اداره مبارزه با تروریسم پلیس پاکستان فهرستی از مظنونان پرونده های تشکیل شده علیه آنها و وابستگی آنها را با گروه های ممنوعه ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است که محمد ارشد، یکی از فرماندهان گروه ممنوعه موسوم به “ارتش ملی بلوچ” که بیشتر در ایالت بلوچستان پاکستان فعالیت می کند، نیز دستگیر شد.

شایان ذکر است بلوچستان بیش از دو دهه است که صحنه شورش ملی گرایان بلوچ بوده است. آنها در ابتدا سهم بیشتری از منابع ایالتی می خواستند، اما بعداً شورشی را برای استقلال این منطقه به راه انداختند.

در پایان گفتنی است گروه سنی های تند روی تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه های شبه نظامی داخلی نیز در این ایالت فعالیت می کنند. علاوه براین گروه سنی های تند روی د۱عش موسوم به “شاخه خراسان” نیز در این منطقه فعال است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا