اخبارپاکستانجهان

تعداد غیرنظامیان و سربازان کشته شده در پاکستان از تروریست ها در سال ۲۰۲۳ بیشتر است

سال ۲۰۲۳ برای پاکستان یک سال مرگبار بود ، چرا که بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی و هم چنین تعدادی از پرسنل و مقام های نیروهای امنیتی طی این سال ، کشته شدند.

این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته تعداد کشته ها ۵۶۶ تن بوده است.

بر اساس گزارش های دریافتی از منابع معتبر ، نیروهای امنیتی پاکستان ۱۸۷۳۶ عملیات در سراسر این کشور انجام داده اند که طی آن ۵۶۶ تروریست کشته و حدود ۵۱۶۱ نفر دستگیر شدند.

این گزارش ها می افزایند : عملیات های صورت گرفته ، به موقع علیه تروریست ها انجام شده ، و دست اندکاران و مقام های ذیربط ، اقدامات مؤثری برای تقویت دفاع و امنیت ملی کشور در برابر تروریسم انجام داده اند.

این گزارش ها هم چنین بر دخالت تروریست های مستقر در افغانستان در فعالیت های تروریستی علیه اتباع پاکستانی در این کشور تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش ها، عملیات موثر سازمان های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان منجر به تسلیم شدن گلزار امام ملقب به شامبی و سرفراز احمد بنگولزی از فرماندهان گروه شبه نظامی غیرقانونی ملی بلوچ شده است.

این گزارش ها می افزاید که ۱۵۰۶۳ عملیات در بلوچستان پاکستان انجام شده است که طی آن ۱۰۹ تروریست کشته و ۴۴۷ تروریست دیگر کشته شدند.

بالاترین تعداد عملیات ها در میان چهار استان، در خیبر پختونخوا ، و پس از در پنجاب، گیلگیت-بالتستان و سند بوده است.

گفتنی است که بیش از ۱۰۰۰ پاکستانی در حملات تروریستی در سال ۲۰۲۳ کشته شده اند که از این تعداد حدود ۲۶۰ نفر از افسران و سربازان ارتش پاکستان را شامل گردیده ، و علاوه بر آن صدها غیرنظامی قربانی حملات تروریستی شده اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی و امنیتی و مردم پاکستان در مبارزه علیه تروریسم رشادت ها و فداکاری های زیادی انجام داده اند.

این گزارش می افزاید که نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان اقدامات متعددی را برای تبدیل شدن این کشور به مهد صلح انجام داده اند که همه ی تلاش ها این امید را ایجاد می کند که در زمانی نه چندان دور ، و آینده ای نزدیک ، این تلاش ها و فداکاری ها ، صلح و ثبات را به ارمغان خواهد آورد.

این گزارش تاکید دارد که نیروهای پاکستانی با حمایت همه جانبه مردم تا نابودی آخرین تروریست به مبارزه علیه تروریسم ادامه خواهند داد

این گزارش می افزاید که در سال آینده نیروهای امنیتی به همراه نهادهای انتظامی، مبارزه با تروریسم را با ابعاد و عزم جدیدی ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا