اخبارافغانستانجهان

امدادرسانی موسسه مصباح الحسين عليه السلام و موسسه اروپايى IHC به زلزله زدگان ولايت هرات افغانستان

با شروع فصل زمستان و با توجه به نیازهای شدید برخی مناطق در افغانستان به ویژه پس از زلزله ویرانگر اخیر، موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام با همکاری موسسه اروپایی “IHC” از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه ، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، اقدام به کمک رسانی در میان خانواده های نیازمند و آسیب دیده و ایتام در کشور افغانستان نموده اند.

این روزها مردم افغانستان به ویژه شیعیان آن از جهات مختلف ، در رنج و سختی به سر می برند ، و مشکلات این مردم این کشور ، پس از روی کار آمدن طالبان ، هر روز بیشتر از روز قبل ، رو به فزونی گذاشته است.

با شروع فصل زمستان، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که فصل سرما برای میلیون‌ها نفر در افغانستان، فصل دشواری است و یکی از هر سه نفر در این کشور گرسنه به بستر می‌روند.

علاوه بر همه ی اینها ، پس از استقرار طالبان در افغانستان ، شیعیان هزاره از امنیت جانی کافی برخوردار نبوده و هر لحظه بیم آن می رود که تعدادی از آنان به دلیل حملات تروریستی پی در پی در که در حال رخ دادن در نقاط مختلف افغانستان است ، در کام مرگ گرفتار شوند.

افزون بر همه ی این مشکلات ، زلزله ی ویرانگری که چندی پیش ، در شرق افغانستان رخ داد ، که گفته می شود مرگبارترین زلزله‌ افغانستان در ۲۰ سال گذشته بوده ، و بزرگی آن ۶/۱ ریشتر برآورد شد ، در سکوت خبری و بی تفاوتی رسانه ها ، باعث بی خانمان شدن جمعیت وسیعی از مردم افغانستان به ویژه شیعیان شد.

زلزله ای که به دلیل تقارن زمانی با حمله حماس به اسرائیل ، مورد توجه واقع نشد و افکار جهانی را آن چنان مشغول به خود نکرد.

بگذریم که برخورد بسیاری از مراکز بین المللی و حقوق بشری در دنیا ، با مقوله ی حقوق بشر ، برخوردی دوگانه است ، و به هنگام وقوع فاجعه در منطقه ای خاص ، تمامی رسانه های خبری به آن می پردازند ، اما در قبال برخی حوادث ، سکوتی عجیب ، آنان را فرا می گیرد.

اکنون با توجه به شرایط مذکور ، موسسه فرهنگی – نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام با همکاری موسسه جهانی خیریه و بشردوستانه امام حسین علیه السلام “IHC” از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه ، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، اقدام به کمک رسانی در میان خانواده های نیازمند و آسیب دیده و ایتام در کشور افغانستان نموده اند.

موسسه جهانی خیریه و بشردوستانه امام حسین علیه السلام در اروپا با هدف تأمین نیازمندی های خانواده های شیعیان در زمینه های مختلف، با بهره گیری از مساعدت ها و کمک های خانواده های توانمند شیعه در جهان ، فعالیت می کند.

این موسسه جهانی خیریه و بشردوستانه ، با بهره گیری از توانمندی ها و مساعدت های جمع کثیری از خیّرین مؤمن از سراسر جهان به دنبال ایجاد ابتکاراتی جهت تامین نیازمندی های خانواده های شیعیان در سر تا سر جهان است.

این مجموعه با همکاری تعدادی از نهادهای شیعه، به ویژه مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام و موسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در تعداد زیادی از کشورهای جهان پروژه ها و اهداف خود را اجرا می کند.

این دو موسسه نیکوکاری و بشردوستانه تحت نظارت دفتر مرجعیت شیعه آيت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ، در اقدامی مشترک ، به زلزله زدگان و نيازمندان مناطق مختلف ولايت هرات در كشور افغانستان كمکهای انسان دوستانه ای توزیع نمودند.

این کمک ها دربرگیرنده مقادیری آذوقه ، شامل برنج ، آرد ، روغن ، و ذغال سنگ برای تامین سوخت زمستاني خانواده های نیازمند بوده است.

این مساعدت ها در مناطق حسن آباد ۱۶۰ خانواده، شهرک امام فخر ۵۲ خانواده، شهرک احمدی ۱۰۰ خانواده، شهرک سبز ۵۰ خانواده، شهرک خاجه سر بور ۴۲ خانواده ، و در مجموع برای ۴۰۴ خانواده ، مساعدت هایی صورت پذیرفته است.

گفتنی است ، پیش از این هم این دو موسسه تحت نظارت دفتر آیت الله العظمی شیرازی ، در مقاطع مختلف ، اقدام به فعالیت های انساندوستانه ای از جمله ساخت مدرسه ، توزیع آذوقه و سوخت زمستانی ، تامین آب شرب برای برخی از مناطق و فعالیت های مشابه نموده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا