آفریقااخبارجهان

با حرکت شبه نظامیان به سمت جنوب ، سودان در « اضطراب و هراس کامل»

برخی از ساکنان روستاهای سودان ، ضمن ابراز تاسف از رفتار غیرانسانی شبه نظامیان که به سمت جنوب در حال حرکتند ، از ترس برخوردهای غیرانسانی و انتقام گیری آنان سخن می گویند.

روستاییان هر بار که صدای غرش موتور ماشین یا موتورسیکلت را می شنوند نفس خود را حبس می کنند، بنابراین آنها از شبه نظامیان مخوف RSF می ترسند ، چرا که نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) همه چیز از جمله ماشین ها، کامیون ها و تراکتورها را را غارت کرده اند.

اینها نمونه ای از سخنانی است که برخی از روستاییان سودانی از وضعیت این روزهای خود ، در توصیف رفتار شبه نظامیانی که در حال حرکت به سمت جنوب هستند ، بیان می کنند.

در ۱۵ دسامبر، که شبه نظامیان به واد مدنی حمله کردند و بیش از سیصدهزار نفر را مجبور به فرار مجدد کرده اند.

به گفته سازمان ملل شبه نظامیانی که در حال حرکت به سمت جنوب هستند ، همه روزه به هجوم بی امان و ایجاد وحشت خود ، ادامه می دهند.

برخی از شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند که روز شنبه آنها در طول مسیر بازارهای غارت شده و آتش سوزی های بی رویه ای را مشاهده کرده اند.

علاوه بر آن ، هواپیماهای ارتش ، تجمع های نیروهای پشتیبانی سریع را بمباران می نماید که همین امر هم باعث وحشت ساکنان شده است.

برخی از تحلیگران گفته اند از زمان شروع غافلگیرکننده درگیری در ۱۵ آوریل، ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان عمدتاً با برگ برنده هوایی خود بازی کرده است ، این تنها ارتشی دارایی قابل اعتنای است که جت های جنگنده دارد ، از نیروهای متحرک خود در خودروهای نظامی حمایت می کند.

طبق گزارش سازمان ملل، ۱۲۰۰۰ نفر در نتیجه درگیری جان خود را از دست داده اند ، رقمی که مطمئناً با توجه به میزان قطع ارتباط کل کشور با سایر نقاط جهان بسیار دست کم گرفته شده است.

استفان دوجاریک گفت: همچنین ۷.۱میلیون نفر از جمله ۱.۵ میلیون نفر در کشورهای همسایه آواره شده اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه، این فاجعه را بزرگترین بحران آوارگی در جهان توصیف کرد.

روز جمعه، شورای امنیت سازمان ملل متحد از تشدید خشونت ها در سودان ابراز “نگرانی” کرد ، و حملات علیه غیرنظامیان و گسترش درگیری ها به مناطقی که جمعیت زیادی از آوارگان را در خود جای داده است را به شدت محکوم کرد.

از آغاز جنگ، دو اردوگاه رقیب یکدیگر را به حمله به غیرنظامیان متهم کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا