اخبارپاکستانجهان

با وجود رد صلاحیت، ۲ نخست وزیر سابق پاکستان به دنبال پیوستن به رقابت های انتخاباتی هستند

عمران خان و نواز شریف برای شرکت در انتخابات آتی پاکستان ، نامزدی خود را ثبت کردند.

دو نخست‌وزیر سابق پاکستان ،روز جمعه مدارک نامزدی خود را ارائه کردند تا با وجود رد صلاحیت، دوباره به دنبال کرسی‌هایی در پارلمان باشند.

مدارک نامزدی عمران خان توسط نماینده وی در منطقه زادگاهش میانوالی برای رقابت در فوریه ارائه شده است.

برخی از رسانه های پاکستانی هم گزارش دادند که در انتخابات مجلس ملی پاکستان، مدارک نواز شریف نیز توسط تیم حقوقی او ارسال شده است.

عمران خان که در حال حاضر در زندان در شهر راولپندی در شمال شرقی پادگان به سر می برد، در ماه اوت ، توسط کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) پس از محکومیت در پرونده ای که او را به خرید و فروش غیرقانونی هدایای خارجی که دریافت کرده بود، به مدت پنج سال رد صلاحیت شد.

عمران خان به دادگاه عالی اسلام آباد مراجعه کرد تا رد صلاحیت خود را لغو کند، اما روز پنجشنبه دادگاه عالی درخواست او را رد کرد و راه او را برای رقابت در انتخابات آتی مسدود کرد.

اکنون انتظار می رود که تیم حقوقی ستاره سابق کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، در دادگاه عالی درخواست تجدید نظر کند تا به عمران خان اجازه دهد در انتخابات شرکت کند.

دیوان عالی پاکستان همچنین برای عمران خان و وزیر خارجه سابقش شاه محمود قریشی در یک پرونده دولتی ، وثیقه صادر کرد.

نواز شریف هم در سال ۲۰۱۷ توسط دادگاه عالی پاکستان ، برای ابد رد صلاحیت شد و در دو پرونده مختلف نیز محکوم ، و مجرم شناخته شد.

با این حال، دادگاه عالی اسلام آباد اخیراً او را در هر دو مورد تبرئه کرد.

پس از آخرین حکم تبرئه‌، نواز شریف، اگرچه دیگر محکوم نیست، اما باید منتظر حکم جدید دادگاه عالی پاکستان باشد ، که او را به دلیل پنهان کردن جزئیات دارایی و اموالش در سال ۲۰۱۷ ، به صورت مادام‌العمر از تصدی پست‌های دولتی سلب صلاحیت کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا