اخبارجهان

هشدار سازمان ملل: میانمار در آستانه بحران انسانی است، بیش از ۱۸ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۸ میلیون نفر معادل یک‌سوم از جمعیت میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، این سازمان هم چنین تاکید کرده که میانمار در آستانه بحران انسانی است.

یک مقام سازمان ملل روز دوشنبه با جلب توجه‌ها به وضعیت انسانی «وخیم» در میانمار گفت که یک سوم از جمعیت این کشور آسیایی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش آناتولی، این مقام سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد و شرکای بشردوستانه ما امروز برنامه نیازهای بشردوستانه و پاسخگویی به این کشور را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کردند.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: یک سوم جمعیت – یا ۱۸.۶ میلیون نفر – به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و این آمار یک میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است.

وی گفت: کودکان بار این بحران را تحمل می‌کنند و افزود که حدود شش میلیون نفر از آنها به دلیل جابجایی، اختلال در مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی، ناامنی غذایی و سوء تغذیه و همچنین خطرات حفاظتی به کمک نیاز دارند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم چنین اظهار نمود که زنان، دختران و افراد دارای معلولیت از جمله افرادی هستند که بیشترین تاثیر را از این شرایط ناامن می‌پذیرند.

وی خاطرنشان کرد که در مواجهه با نیازهای فزاینده در میانمار، کمک‌های بشردوستانه برای ۵.۳ میلیون نفر را در سال ۲۰۲۴ در اولویت قرار داده‌اند و به ۹۹۴ میلیون دلار کمک مالی نیاز دارند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) هم در گزارشی نوشت: «برمه در سال ۲۰۲۴ در لبه پرتگاه قرار دارد، زیرا بحران انسانی از زمان به قدرت رسیدن ارتش در فوریه ۲۰۲۱ وخیم تر شده است و غیرنظامیان در ترش و اضطراب شدیدی به سر می برند.

گزارش سازمان ملل حاکی است که حدود ۲.۶ میلیون نفر از مردم میانمار از یازدهم دسامبر (۲۰ آذر) آواره شده‌اند و انتظار می‌رود «خشونت و مناقشه در سال ۲۰۲۴ وخیم‌تر شود.»

سازمان ملل در این گزارش ، نگرانی خود را از تشدید درگیری‌ها و اعمال خشونت‌ در سال ۲۰۲۴ ابراز کرده و خشونت سیستماتیک اعمال شده توسط ارتش علیه غیرنظامیان را محکوم کرده است.

«مارکولوئیجی کورسی» هماهنگ‌کننده موقت سازمان ملل در امور میانمار نیز گفت: کودکان بار اصلی این بحران را تحمل می‌کنند و ۶ میلیون نفر از آنان در نتیجه آوارگی، متوقف شدن خدمات بهداشتی و آموزش، ناامنی غذایی و سوءتغذیه و مشکلات روحی و روانی به کمک نیاز دارند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل خواستار دریافت ۹۹۴ میلیون دلار برای کمک به ۵.۳ میلیون نفر میانماری شد که برای ارائه این کمک‌ها در اولویت قرار دارند.

کورسی تاکید کرد: زندگی میلیون‌ها نفر در خطر قرار دارد و ما نباید اجازه بدهیم که میانمار فراموش شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا