اخبارجهانجهان اسلامعراق

خیل عظیم زائران در حرم علوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

حرم مطهر امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در نجف اشرف به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، میزبان خیل عظیم زائران از عراق و برخی کشورهای جهان است.

در همین راستا پایگاه خبری آستان علوی اعلام کرد: بخش‌ها و ادارات وابسته به آستان مقدس علوی، تمامی توان و تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائرانی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به این بارگاه مطهر آمده‌، بسیج کرده‌اند.

در همین حال حیدر العیساوی، رئیس کمیته عالی ساماندهی فعالیت‌های آستان علوی در این باره گفت: آستان امام علی علیه السلام، طرح یکپارچه‌ای را برای پذیرایی از زائرین عزادار آماده و در همین راستا، فضاهایی در صحن حضرت زهرا سلام الله علیها و صحن حیدری برای اسکان زوار با فرش و موکت، مفروش شده است.

وی با اشاره به این که پایگاه‌های بهداشتی سیار نیز به تمامی لوازم و امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران تجهیز شده‌اند، گفت: در سطح فرهنگی و مذهبی نیز، کانون «المحسن» موکب ویژه پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی به زائرین در ورودی مرکز شهر مقدس نجف راه‌اندازی کرده و همچنین، بخش امور دینی آستان اقدام به برپایی برنامه‌های اعتقادی، مجالس سوگواری، منبر فقهی و راه‌اندازی ایستگاه‌های استفتاء کرده است.

العیساوی ادامه داد: مهمانسرای بارگاه مطهر علوی نیز هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه وعده‌های غذایی به زائران است و در بخش بانوان نیز، طرح ویژه‌ای اجرا شده که در همین راستا، فضاهایی برای پذیرایی از بانوان زائر عزادار فراهم شده است.

لازم به ذکر است مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام در این ایام، مراسم عزاداری موکب ها و هیات های مختلف در حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف را از شبکه های ششگانه خود، به صورت زنده پوشش می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا