اخبارجهانجهان اسلام

سالروز شهادت حضرت صدیقه ی طاهره بنابر روایت ۹۵ روز

سوم جمادی الثانی در سال یازدهم ه‍جری قمری بنابر قول ۹۵ روز، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد.

به همین مناسبت مجالس عزاداری در سرتاسر جهان برقرا رشده است ، و این روزها عتبات، حسینه ها ، و مراکز فرهنگی دنیا شاهد سوگواری برای حضرت صدیقه ی طاهره است.

بر همین اساس حرم های مطهر ائمه اطهار و امامزادگان سلام الله علیهم در عراق و ایران ، هم چنین مساجد و تکایا و حسینیه ها ، با پرچم سیاه رنگ و پارچه نوشته های مشکی رنگ، سیاه پوش گردیده ، و مراسم مختلف سخنرانی و عزاداری در جای جای مناطق شیعه نشین در سرتاسر دنیا برگزار می شود.

به همین مناسبت هم چنین مجالس عزاداری و سوگواری در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر مقدس قم برقرار است ، هم چنین دفاتر و مراکز وابسته به آیت الله العظمی شیرازی نیز میزبان عزاداران و محبان اهل بیت علیهم السلام در سراسر جهان است.

گفتنی است که پس از شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، حوادث دردناکی برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها رخ داد و در نهایت منجر به شهادت آن حضرت در سال ۱۱ هجری قمری شد.

سَیّدَةُ نِساءِ الْعالَمین به ‌معنای سرور زنان جهان از القاب و فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد ، این لقب در منابع شیعه و اهل تسنن از سوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به حضرت زهرا سلام الله علیها اعطا شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا